A történet, amit elmesélünk, tulajdonképpen romantikus. Mert szép, ha egy férj és egy feleség egymással harmonizáló autókat vásárol magának. Még szebb, ha ezt Bugattiból teszik, méghozzá nem is valami mezei változatból, hanem a Chiron Super Sportból, ami újonnan durván 3,6 millió euróba (1,4 milliárd Ft) kerül – darabja, nyilván.
A férj persze először a saját autóját készíttette el, és már javában élvezte a kocsit, amikor a Bugatti Sur Mesure programjának munkatársai elkezdték kicsinosítani az asszony autóját. A hölgy még 2011-ben beleszeretett az akkor bemutatott Veyron L’Or Blanc modell Vagues de Lumière (azaz „fényhullámok”) fényezésébe, és ahhoz hasonlót kért a kézműves festőmesterektől.
Ez nem egyszerűen csíkozott, kéttónusú karosszériát jelent. A tervezők először síkban megtervezik, hogy a karosszéria idomait követve hogy mutatna a legjobban a sávozás. Ezután a mintát milliméteres pontossággal (immár háromdimenziós értelmezésben) átültetik a lemezfelületekre, hogy aztán kézzel, több rétegben vigyék fel az elsődleges fényezésre a kontrasztos színsávokat.
Ebben az esetben piros és narancssárga volt a két tónus. Amikor pedig a férj meglátta, milyen letaglózóan néz ki az asszony kocsija, úgy döntött: mégis inkább ilyen kell neki is.
Mint kiderült, a régebbi Bugattik tulajdonosai gyakran kérnek teljes átfényezést, újrakárpitozást, itt azonban egy néhány hetes autóról volt szó. Mégis, a munka az munka, így a Bugatti kézművesei elkezdtek gondolkodni. Pár hónap tervezgetés után pedig munkához láttak. Elsőként is leszerelték az autó számos karosszériapaneljét, valamint légterelő idomait.
Ezek helyére finoman sötétített lakkal bevont, de festetlen szénszálas panelek kerültek, és ezekre festették fel a Bugatti-kék másodlagos színhullámokat. Eredetileg ugyanilyen árnyalatú sávozással rendelte meg a kliens az autót, természetesen ezeket is el kellett távolítani. Emellett az utolsó szövetrostig kipakolták az utasteret, nehogy koszos legyen az átalakítás során.
Ha ez nem lett volna elég, a feleség autójának dupla napfényteteje is megtetszett hősünknek, így a komplett tetőlemezt is cserélni kellett. Ennek a méretpontos visszaillesztése ugyanolyan precizitást igényelt, mint az, hogy az egymás mellé kerülő karosszériapaneleken szépen, folytatólagosan feküdjenek a karbonfonatok.
A teljes munka hét hónapot vett igénybe, ezen belül csak a sávozás sablonjának a felhelyezése négy hétig tartott.