2028-ig összesen 44 Leopard A7-es érkezik Magyarországra, valamint öt Wisent műszaki mentőjármű és három Leguan hídvető, illetve az ezekhez kapcsolódó kiegészítő tartalékalkatrészek, speciális eszközök és szimulátorok – számolt be róla a bemutatón Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
Nemrég kipróbáltuk a hazai Lynx KF41-et:
A Leopard több mint húsz ország haderejében van jelen, a Magyarországon rendszeresített verzió képezi az alapját a típus további fejlesztésének, az A8-as konfiguráció elkészítésének.
A 70 tonnás jármű 70 kilométer/órás sebességgel képes haladni terepen. Rétegzett páncélzattal bír, és a küzdőtértől elkülönülő lőszertároló biztosítja a kezelő személyzet biztonságát és túlélését.
Egyes források szerint a Leopard A7 alapverziójának gyártási költsége 15-20 millió euró, ez átszámítva 6,5 milliárd forint.
Az A7 fejlesztése a 2010-es évek háborúinak tapasztalatán alapul. Ezekben a háborúkban a harckocsik nem ellenséges tankokkal, hanem terrorista szervezetekkel harcoltak, sokszor nem a nyílt harcmezőn, hanem zsúfolt városi környezetben. Az általuk használt fegyverek (robbanó eszközök, RPG, rejtett aknák) teljesen más jellegűek, mint azok a szovjet harckocsik, melyek ellen a korábbi változatok páncélzata, illetve felderítőrendszere készült.
A korábbi Leopárd modellekhez képest az A7 körkörösen megerősített páncélzatot, a torony tetejére szerelt új másodlagos, gyalogság elleni fegyvert, új lövedéktípusokat, gyalogsági telefont, csendes üzemmódot, akadályeltávolító ekét és légkondit kapott.
Valamennyi korábbi Leopard 2 típus továbbfejleszthető erre a variánsra, a német hadsereg összesen 150 db A6-ot fejleszt tovább. Az A7-et Katar, Magyarország és Norvégia rendelte meg eddig.
A harckocsit MTU MB 873 Ka-501 típusú 12 hengeres, 47,6 l-es négyütemű turbós dízelmotor hajtja, mely 1500 lóerős. Álló helyzetből 6 másodperc alatt gyorsul 35 km/órára. Az egész motorblokk egyben cserélhető, akár a harcmezőn is. A csere időtartama nem haladja meg a 15-20 percet a laktanyában, terepen pedig 35 perc a szintidő.
Erőátviteli rendszere egy Renk HSWL 354 hidrokinetikus automataváltó, négy előre- és két hátrameneti fokozattal. A motor és a sebességváltó össztömege 6120 kg.