A német gyártó autóiba beépített kiszállás-figyelmeztető rendszer új generációja a belvárosok sűrű forgalmában igazán hasznod, hogy elkerüljük az óvatlan ajtónyitás okozta balesetveszélyes helyzeteket. Ez az asszisztens az álló autóhoz hátulról közelítő közlekedőkre figyelmezteti az autóban ülőket és már a kerékpárosokat is felismeri.

A kiszállás-figyelmeztetés a vezető- és az utasoldali első ajtó mellett a hátsó ajtókat is biztosítja. A rendszer az új ID.7, valamint az új Passat és az új Tiguan alapfelszereltségének része, míg a Golf, az ID.4 és az ID.5 számára extraként rendelhető.

Az Exit Warning névre keresztelt rendszer a hátsó lökhárító jobb és bal oldalán elhelyezett két radarérzékelőjével figyeli az autó mögötti területet, és az ajtókilincs meghúzását megelőzően figyelmeztetheti a bennülőket a veszélyre. Ha valaki közeledik hátulról, első figyelmeztetési fokozatként automatikusan LED-fény gyullad ki a külső visszapillantó tükörben, ha pedig mégis meghúzzák valamelyik belső ajtókilincset, a rendszer rövid ideig az ajtó kinyitását is megakadályozza.

Ha az ajtót ennek ellenére is kinyitják, figyelmeztető hangjelzés szólal meg. A rendszer az autó leparkolása és leállítása után még három percig aktív marad, hogy minden bennülő kiszállását biztosíthassa.

Pontosan ezt segít elkerülni:

 

Hasonló megoldás van a Lexus LBX-ben is egyébként. Abban az autóban minden ajtó zárja elektromos. A belső kilincsek úgy kerültek az ajtóra, hogy hüvelykujjal kelljen megnyomni, ami elég szokatlan megoldás. Viszont az autó érzékelői veszélyt éreznek (közeledő autó, biciklis, kiskutya, nyugdíjas, rollerező gyerekek, babkocsi) nem engedi kinyitni az ajtót. Ha mégis szabadulnánk, lehet húzni is ugyanazt a gombot (ez a vésznyitó) vagy lehet oldani a zárat egy külön gombbal.