Szó szerint egy Suzuki Swift megmentésére siettek, miután hajszál híján rádőlt és összezúzta a hótól megrogyott, aztán félig eldőlt fapajta egy kertes ház udvarán. Az 1991-es, japán gyártású gyöngyszemet így első tulajdonosától vették át: a 80 éves Eszter néni néhai férjével, újonnan vitte haza a kocsit, amit 1992 áprilisában, az Egressy úti Suzuki Házban vásároltak.

A szürke Swift azonban a férfi halála óta nem mozdult ki a garázsból, műszaki vizsgán is utoljára 2016-ban vett részt. Annak ellenére, hogy a legtöbbet a Budapest-Balaton, valamint a Budapest-Erdély útvonalon használták, a Suzuki számlálója mindössze 87 ezer kilométert jelez, ami egy több mint 30 éves autó esetében ritkaságnak tekinthető.

Düledező pajtából mentették ki ezt a hazai Swiftet 1

Mint azt Facebook-bejegyzésében a „megmentő”, az Oldtimer Automobil Kft. írta,

makulátlan, rozsdamentes állapota – egy alapos restokozmetikát követően – OT-rendszámért kiált.

Az öreg Suzukin meglátszanak a garázsban töltött évek: korróziónak és napszívásnak a nyomát nem is érdemes keresni, porból és pókhálóból viszont akad bőven. Téli gumit sosem látott a Swift, télen ugyanis sosem használták. Ülésein a gyári, apró kockás, korai szériás huzat feszes, a műszerfalon sem található repedés, így a gyári kulcsaival és korabeli dokumentumaival együtt gördítették ki a garázsból.

Düledező pajtából mentették ki ezt a hazai Swiftet 23

Fotó: Oldtimer Automobil Kft/Facebook

Düledező pajtából mentették ki ezt a hazai Swiftet 24

Fotó: Oldtimer Automobil Kft/Facebook

Düledező pajtából mentették ki ezt a hazai Swiftet 25

Fotó: Oldtimer Automobil Kft/Facebook

Nagy szám a Suzuki Swift a hazai utakon, pláne ilyen korban és ennyire megkímélt állapotban, mivel a jelenleg hatodik generációját taposó típusra a magyar autógyártás a Trabant-éra utáni első „népautójaként” tekintenek. 1983-as debütálása óta jócskán több mint tízmilliót gyártották, ebből az 1991-ben megnyílt esztergomi Suzuki-üzem is bőven kivette a részét, ahol 1994 óta gyártanak aktívan autókat.

A képeken is látható, számos piacon Cultusként ismert második generációs, 1.0 GL kivitelű darab 1 literes, háromhengeres motorja csatalónak nem igazán nevezhető. A parányi benzinmotor teljesítménye ugyanis mindössze 53 lóerő, mellé pedig 80 Nm nyomaték párosul. Emiatt hiába nyom 700 kilogrammnál alig többet a kocsi, 0-ról 100-ra majdnem 16 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 145 km/óra.