Ez a Porsche 911-es nem az, aminek látszik: visszarepült 30 évet az időben az Everrati csapata, aztán azzal a lendülettel a zöldhullámba rántotta a típus korabeli változatát. Gyűjtői berkekben mindig is nagy népszerűségnek örvendtek a régi Porschék, mint például az 1973-as Carrera RS 2.7, még ha az utóbbi időkben a fiatalabb darabokra, többek között a 964-es generáció tagjaira irányult az érdeklődés.

Tehát a megváltozott igényekre reagált az Everrati csapata, és bár a Porsche-rajongók körében felér egyfajta szentségtöréssel, elektromossá alakították az éra 911 RSR-ét, igaz, nem az eredetit, hanem egy 250 lóerős 964-es Carrera hátsó részéből száműzték a 3,6 literes bokszermotort.

Ugyanakkor bármennyi kritika is érje az elmúlt években több száz Porschét átalakító brit céget, a 63 kWh-s akkumulátorpakk behelyezése érezhető különbséget hozott. Árulkodó adat, hogy a teljesítménye 507 lóerőre nőtt, míg 0-ról 96 km/órára (60 mérföld/órára) 3,7 másodperc alatt gyorsul, ami 1 másodperccel jobb, mint új korában. Mindemellett egy töltéssel nagyjából 320 kilométert képes megtenni, a hajtásrendszer elektromos ellátása pedig egyen- és váltóáramú töltéssel egyaránt megoldható.

Bárkit megtéveszt az átalakított Porsche 911-es 2

Fotó: Everrati

A hajtásláncon kívül a 911 RSR megjelenését sem hagyták érintetlenül. A legszembetűnőbb változást az aerocsomaggal szélesített, szénszálas karosszéria, valamint az alatta megjelenő, 18 colos kerekek jelentik. A vezető-, valamint az utasülésre a világ legkisebb karbonlábnyomú bőrborítása került, amit az Everrati partnere, a Bridge of Weir Leather biztosított.

Bárkit megtéveszt az átalakított Porsche 911-es 3

Fotó: Everrati

Az egyes szám esetében pedig szó nincs elírásról, ugyanis tiszteletben tartották az 1993-ban bemutatott típus könnyűsúlyú, egyben nagy teljesítményű szellemiségét – ennek jegyében kihajították a hátsó üléssort, aminek a helyére bukóketrec került.

Bár a többség gyaníthatóan továbbra is a belső égésű motorral szerelt Porschék pártján marad, valószínűleg akadnak olyanok a tehetősebb rétegben, akik zölden képzelik el a sportautózás élményét. Mindazonáltal nem derült ki az sem, mennyiért rendelhető meg az elektrifikált variáns, amire tesztvezetést is lehet foglalni.