Ahol erős érzelmek, hiteles, őszinte pillanatok vannak, azokat mindig felkapja az internet. Lehet, hogy egy eldugott TikTok-csatornán kezdi pályafutását a történet, de ezek a sztorik mindig megtalálják az útjukat felfelé. 

Ilyen a tiberiu1991 TikTok-csatornán december 10-én felbukkant egyperces felvétel. A felhasználónak 580 körüli követője van, és minden videóját pár százas lejátszási szám jellemez. Ez a videó viszont berobbant, már több százezer lejátszásnál tart. Azért, mert itt olyat látunk, mi autórajongók, amit ismerünk, és sokan átérzünk. 

A felvételen egy piros Dacia 1300-as látható már tréleren, tipikus családi ház előtt, épp szállításra készen. Előző tulajdonosa, egy idős öregúr pedig kibotorkálva búcsúzik a szintén sokat látott járműtől. A mozdulataiban minden ott van, tudja, hogy el kell engedni már, de mégis nehéz megválni az autótól, ami hosszú éveken át szolgált. 

@tiberiu1991 @Norocel Alexe Buzdug 🤝 mi-e milă de matale bre .. #fyp #videoviral #tibi #dacia #dacia1300 ♬ sunet original - TIBI

A videó feltöltője szerint 15 évet állt az autó indítás nélkül, amiért tisztes árat fizetett, és fényes jövőt szán neki. Már javában zajlik a felújítás, a beállt, rozsdás főtengellyel megszorult motort felújította, az autó így kap egy második esélyt, hogy veteránként emlékeztessen mindenkit, milyen volt az autózás a XX. században, Kelet-Európában.

Dacia 1300/1310

Romániában 1969-től 2004-ig, 1 959 730 darabos szériában gyártott családi autó, a Renault 12 licencmodellje. A gyártáskor a Dacia a Renault 12-t vette alapul műszakilag és a formaterv szempontjából is, műszaki hibái és rohadó karosszériája ellenére a kényelme miatt sok autós kedvelte. A Dacia az 1979-es, Bukaresti Autószalonon bemutatta a Dacia 1310-et, mely az 1300 felújított változata volt.

Szívfacsaró látni, ahogy az idős úr búcsúzik élete autójától 1

Végig négyhengeres, hengerenként kétszelepes motorokkal készült, amelyek az évtizedek során csak lökettérfogatukban változtak, és ezzel adtak pár lóerőnyi pluszt. Az első kivitelek még 1,2 literes motorral adtak le 48 lóerőt, de a sorozat modernebb kiviteleibe kerülhetett 1,6 literes 72 lóerős motor is, amivel 150 km/óra volt a végsebesség.