Nagy tömeget vontatni nem egyszerű feladat, és a videón látszik, hogy némi figyelmetlenség is elég a komoly balesethez.
Az eset Csehorságban, a D35-ös autópályán történt. A fedélzeti kamera felvételei azt mutatják, hogy a pótkocsis teherautó, amely egy személygépkocsival és egy nyerges vontatóval volt megrakva, december 19-én reggel 8:30 körül kígyózva halad a D35-ös autópályán Olomouc közelében.
A teherautó a sávok között kanyargott, mielőtt felborult és a szalagkorlátnak ütközött. A rendőrség szerint a 39 éves teherautó vezetője biztonságban volt, és nem állt alkoholos befolyásoltság alatt. Sérültekről nem érkezett jelentés.
Ebben az esetben elég egyértelmű, mi okozta a problémát. A vontatmány tömege túlzottan hátra esett, és ennél a tempónál instabilitást okozott. A vontatmány beszitálásának, felborulásának rizikója csökkenthető a rakomány egyenletes elosztásával. Ha valamilyen nagy méretű és tömegű rakományt szállítunk, mindenképpen középre helyezzük el, a súly így a tengelyre esik, így megfelelő a terhelés. Kisebb tárgyaknál (tégla, terméskő, csempésdobozok, meszeszsákok stb.) a rakodás helyes módja, ha középen a tengely felett kezdjük, és onnan pakoljuk egyenletesen előre és hátra, figyelve arra is, hogy a jobb/bal terhelés is egyforma legyen.
Utánfutóval maximum 80 km/óra!
A sofőrök sokszor elfelejtik, hogy a járműszerelvényekre más sebességhatárok érvényesek, mint például a személyautókra.
A KRESZ 26. § (1) bekezdés b) pontja kimondja, hogy gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel autópályán maximum 80 km/óra, lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra, lakott területen 50 km/óra sebességgel szabad közlekedni.