Kellemetlen élményben volt része 2023 utolsó napjaiban egy Polestar 2 tulajdonosának, aki miután egy szarvassal ütközött, hideg zuhanyként érte a javítási számla, az erről szóló Reddit-bejegyzést a Carscoops szúrta ki.
Azt nem részletezte a pórul járt Reddit-felhasználó, hogyan történt a baleset, csupán egy-egy fényképet mellékelt az autójáról és a számláról. A külsérelmi nyomokból ítélve nem volt nagy erejű az ütközés, annyira viszont mégis, hogy a lökhárító, a fényszóró, a motorháztető, a kerék és a sárvédő is megsérüljön.
A képek alapján viszonylag kevesen gondolnák, hogy 21,5 ezer dollárba, átszámítva mintegy 7,5 millió forintba fájt a Polestar megjavíttatása.
Mindezt úgy, hogy a műhely létfontosságú elektromos részekhez hozzá sem nyúlt. Igaz, a borsos összeg egy jelentős részét a munkadíj tette ki: a 90,2 munkaórára több 8000 dollárt számoltak fel, ami nagyjából 2,8-2,9 millió forintnak felel meg.
$21k to fix a deer collision lol
byu/Stock-Exchange1761 inPolestar
Erre változatlanul az a magyarázat, hogy az elektromos autók javíttatása lényegesen költségesebb, amit jól mutat, hogy a munkaidő egy része az elektromos hajtáslánc feszültségmentesítésével telt el. Mindemellett különböző elektromos alkatrészek – mint például a LED-fényszórók, a radarérzékelők vagy a LiDAR-elemek – a hagyományos, belső égésű motorral szerelt kocsik esetében sem filléres tételek.
Korábban a Vezess is beszámolt róla, hogy emiatt a biztosítók egyes villanyautókat inkább totálkárosnak minősítenek, még ha azok nem is sérültek drasztikusan. Tavaly tavasszal egy Rivian R1T esetében nagyjából 14 millió forintra rúgott a javítás, pedig csak a hátsó lökhárítóját érte egy apró koccanás.