1971-ben a Genfi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek még koncepcióként a Lamborghini azóta legendássá vált típusa, a Countach. Ikonikus alakját Marcello Gandini rajzolta, a forma pedig kiállta az idő próbáját, mai napig ez a legjellegzetesebb sportkocsi, amit azóta is csak másolni tudnak, de felülmúlni nem.

Ez volt a legbrutálisabb Lamborghini 40 éve, csak kettő készült belőle 1

A rettentő széles és nagyon lapos Countachot számtalan variációban gyártották és az évek során egyre több kiegészítőt kapott, motorja pedig folyamatosan erősödött, két példányban még turbós prototípus is készült.

Ez volt a legbrutálisabb Lamborghini 40 éve, csak kettő készült belőle 2

Az LP500 jelölés a 4,8 literes V12-es motorra utal. Azonban a sorozatgyártású modellek már az LP400 jelzéssel, kisebb, 3,9 literes motorral kerültek piacra 1974-ben. A legveszettebb turbós Countach hátsó tengelyére előbbi került, és születése Max Bobnar svájci Lamborghini-kereskedőnek köszönhető. 

Ez volt a legbrutálisabb Lamborghini 40 éve, csak kettő készült belőle 3

Az egyik fekete és a Lamborghini kollekciójában van, a másik cukorkavörös színt kapott és sokáig rejtély volt, merre található. Végül 2018-ban bukkant fel Nevadában. A feketét könnyebb elkapni, ezt kiállításokon lehet látni, és megcsodálni a vörös „turbo” feliratú dobozokkal megvadított motorteret. 

Ez volt a legbrutálisabb Lamborghini 40 éve, csak kettő készült belőle 4

A Countach Turbo 4,8 literes V12-es túlmutatott korán, mondhatni kezelhetetlen vadállat volt: 758 lóerőt hoztak ki a két turbóval. Az aszfaltgyűrő lóerők mellé 876 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100-as tempóra elvileg 3,7 másodperc alatt gyorsul, ami a korabeli nem létező menetstabilizáló elektronikák mellett elég hajmeresztő érték, ahogy a 355 km/órás végsebesség is. A turbónyomás 0,7 és 1,5 bar között állítható. Az autó alatt 15 colos felnik vannak, elöl 255/45-ös, hátul 345/35-ös gumikkal.