1971-ben a Genfi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek még koncepcióként a Lamborghini azóta legendássá vált típusa, a Countach. Ikonikus alakját Marcello Gandini rajzolta, a forma pedig kiállta az idő próbáját, mai napig ez a legjellegzetesebb sportkocsi, amit azóta is csak másolni tudnak, de felülmúlni nem.
A rettentő széles és nagyon lapos Countachot számtalan variációban gyártották és az évek során egyre több kiegészítőt kapott, motorja pedig folyamatosan erősödött, két példányban még turbós prototípus is készült.
Az LP500 jelölés a 4,8 literes V12-es motorra utal. Azonban a sorozatgyártású modellek már az LP400 jelzéssel, kisebb, 3,9 literes motorral kerültek piacra 1974-ben. A legveszettebb turbós Countach hátsó tengelyére előbbi került, és születése Max Bobnar svájci Lamborghini-kereskedőnek köszönhető.
Az egyik fekete és a Lamborghini kollekciójában van, a másik cukorkavörös színt kapott és sokáig rejtély volt, merre található. Végül 2018-ban bukkant fel Nevadában. A feketét könnyebb elkapni, ezt kiállításokon lehet látni, és megcsodálni a vörös „turbo” feliratú dobozokkal megvadított motorteret.
A Countach Turbo 4,8 literes V12-es túlmutatott korán, mondhatni kezelhetetlen vadállat volt: 758 lóerőt hoztak ki a két turbóval. Az aszfaltgyűrő lóerők mellé 876 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100-as tempóra elvileg 3,7 másodperc alatt gyorsul, ami a korabeli nem létező menetstabilizáló elektronikák mellett elég hajmeresztő érték, ahogy a 355 km/órás végsebesség is. A turbónyomás 0,7 és 1,5 bar között állítható. Az autó alatt 15 colos felnik vannak, elöl 255/45-ös, hátul 345/35-ös gumikkal.