Láttunk már néhány extrém közlekedési eszközt, de a kolumbiai esőerdők keskeny nyomtávú vasútvonalán közlekedő kocsik benne vannak a top 5-ben.

A faszerkezetre szerelt motor hátsó kereke a sínpályán fekszik és így tudja hajtani a platformot. Az „utastérre” padokat eszkábáltak, hogy kényelmes legyen az utazás, alul pedig acélkerekek vannak, amelyek passzolnak a sínhez, ahogy a vonatok kerekei.

A főként természetvédelmi területeken, rezervátumokon át közlekedő járművek egyes változatai már ponyvát is kaptak, hogy megvédjék az utasokat a gyakori trópusi esőktől. A motorvonat egyszerűségének számos előnye van:

  • az első a fogyasztás: a gördülési ellenállás alacsony és a kis teljesítményű motor keveset is fogyaszt,  maximális sebessége 40-50 km/óra
  • a javítás és karbantartás is rendkívül költséghatékony, állítják a helyiek

A  brujita (azaz boszorkány) névre keresztelt szerelvény durván hét kilométer hosszú útvonalon közlekedik, Cordoba városától a 400 fő lakosú San Cipriano falujáig, amely természetvédelmi területen fekszik. Ez hagyományos autókkal nagyon nehezen megközelíthető terület, de ez a motorkerékpár-platform megkönnyíti az életet, és a turisták is nagyon szeretik.

A két település közötti közlekedés egysávos, de a brujita könnyű, így ha kell, simán lekapják a pályáról, amíg a szembejövő kocsi elmegy, aztán vissza, és indulhat is tovább.