Az Audi gazdag múltja tele van figyelemre méltó autókkal, de kevés olyan típus képes annyira izgalomba hozni a rajongókat, mint az eredeti Sport Quattro. Rendkívül sikeres raliautónak bizonyult, és emellett közúton is lenyűgöző teljesítményt nyújtott. Ez az 1984-es példány a legszebbek közé tartozik, gyakorlatilag egy guruló időkapszula, ami visszarepít a nyolcvanas évekbe.
Értéke ennek megfelelően csillagászati: a szakértők szerint ez a Sport Quattro várhatóan 575 000 és 700 000 dollár (200-240 millió forint) közötti összeget fog érni az árverésen. Eredetileg egy japán gyűjtőnek adták el, és egyike azon kevés modellnek, amelyet eredetileg új autóként értékesítettek Japánban.
Egy hazai hirdetésben azt írnák rá, hogy ötödik autóként használt, és „nagyon megvigyázott, gyári állapot”, ami esetünkben tényleg fedi a valóságot. Japán tulajdonosa valódi kincsként kezelte, de azért eszközölt pár apró módosítást.
Az Audiban például egy kis Sony TV-rendszer került a műszerfalra, a hátsó szélvédőre pedig két érdekes antennát kapott. A Sport Quattro ezt követően egy korábbi észak-amerikai raliversenyző tulajdonába került, és egy klimatizált létesítményben tárolták, a ralicsapat főhadiszállásán. Az RM Sotheby’s szerint az autó új kora óta 8806 kilométert tett meg.
Az 1984-es gépet egy 2,1 literes, soros öthengeres turbómotor hajtja. Ez a motor új korában 306 lóerős teljesítményre és 350 Nm nyomatékra volt képes, ami elég volt ahhoz, hogy az autó 4,9 másodperc alatt elérje a 100 km/órás sebességet, 250 km/órás végsebességgel.
A Sport Quattro a hosszabb Audi Quattro rövidített tengelytávú testvére, amelyet versenyautó-alapként épített az Audi sportrészlege a B-csoport laza szabályai szerint. Akkoriban a konkurensek Peugeot 205-nek illetve Lancia Deltának látszó, de középmotoros és műanyag karosszériás bombázókkal reagáltak a turbós és összkerekes Audik fölényére, ami lépéskényszerbe hozta az Audit is. Az ő B-csoportos autójuk a normál Audi quattro 32 centivel megrövidített változata lett, gyári nevén a sport quattro, amit rövid quattróként ismernek a legtöbben. Egy alpesi hágótúrán ennek a lángot okádó, Pikes Peak-verzióban 650 lóerőre felszúrt legendának a homologizációs alapját vezethettük.
Az FIA korabeli szabályai szerint legalább 200 darabot kellett gyártani az autóból, amely 195 ezer német márkáról induló árával hatszor annyiba került 1983-ban, mint az E28-as BMW 524 TD. Az összeg a gyártás kifutásakor, 1985-ben 230 500 márkára inflálódott. A kocsinak nem sok köze van az Audi Coupéból kifejlesztett és 1980-ban bemutatott modellhez. Az Audi Quattro az öthengeres, hengerenként kétszelepes, 2,2 literes turbómotorral 200 lóerős volt, 285 Nm nyomatékkal. Utóda a hengerenként négyszelepes soröttel 220 lóerős volt, de az 1989 márciusától gyártott Audi Quattro 20V értéke sem közelíti meg a Sport Quattro csillagászati árait.
Ez a Sport Quattro makulátlan fehér külsővel rendelkezik, amelyet a hozzá illő fehér keréktárcsák egészítenek ki. Belül eredeti Recaro üléseket találunk, az eladáshoz szerszámok, emelő, használati utasítás, teljes szerviztörténet és eredeti dokumentumok is tartoznak.