Egyszer már húzott egy merészet a Liberty Walk a Ferrari F40-gyel, pedig közismert tény, hogy a maranellói márkánál különösen érzékeny pont, ha átalakítják az autóit, azt pedig főként nem nézik jó szemmel, ha a végeredmény nem elfogadható.
Az ismert japán tuningcég, a Liberty Walk csapatát azonban ez sem tántorította el attól, hogy egy újabb rendhagyó F40-essel adott esetben megbotránkoztassák a Ferrari-rajongókat. A 2024-es Tokiói Autószalonon bemutatott változat sokkal drasztikusabbra sikerült, mint az egy évvel korábbi elődje, kezdve ott, hogy egy kei car, a Mazda Autozam AZ-1 alapjaira húzták fel a legendás Ferrari vonásait – számolt be róla a Motor1.com.
A képre kattintva galéria nyílik:
Hogy valamennyire tükrözze a valóságot az elképzelés, az 1990-es évekből származó, szárnyas ajtós szupersportkocsi orrát egy elülső borítással és egy motorháztetővel szabták át. A sárvédőket alaposan kiszélesítették, emellett pedig dombornyomott ajtópanelekkel igyekeztek imitálni az F40 megjelenését a japánok. Hátul egy magasított, nagy oldallapokkal ellátott légterelő kapott helyet, de legalább ennyire feltűnő a háromcsöves kipufogóelrendezés is.
A mini-Ferrarihoz szükséges karosszériakészletet 22 660 dollárért, átszámítva mintegy 7,8 millió forintért hirdeti az oldalán a Liberty Walk. Ugyanakkor az alkatrészek festéséről és az autó összerakásáról a vevőnek kell gondoskodnia, ahogyan az elöl 16, hátul pedig 17 colos könnyűfémfelnik sincsenek benne az árban, további 14 300 dollárt, azaz közel 5 millió forintot kérnek el érte.
Kiemelkedő szerepet tölt be a Ferrari múltjában az F40, ugyanis ez volt az utolsó modell, amire halála előtt személyesen adta az áldását az alapító Enzo Ferrari. Amikor 1987-ben bemutatkozott, 321 km/órás végsebességével a világ leggyorsabb közúti autójának számított. Ez a 2,9 literes V8-as hajtás érdeme, ami a 478 lóerős teljesítmény mellett 577 Nm-es forgatónyomaték leadására képes.