2011-es halálát megelőzően 8,3 milliárd dolláros, akkori árfolyamon átszámítva 1 660 milliárd forintos vagyonával az Egyesült Államok 42. leggazdagabb embere volt a Forbes listája szerint Steve Jobs, az Apple társalapítója és korábbi ügyvezető igazgatója.

Jobsról köztudott, hogy szerette a sportautókat, de soha nem hencegett azzal, mennyit tud róluk. Ehelyett inkább a furcsa szokása miatt beszéltek az autókhoz fűződő viszonyáról: folyamatosan cserélgette a Porschéit. Félévente mindig vett egy megszólalásig ugyanolyan, fekete színű 911-est, mint amilyen az előző autója volt. Minden közhiedelemmel ellentétben ennek az oka egy jogi kiskapu volt, amit Jobs ki is használt. Akkoriban a kaliforniai előírások lehetővé tették, hogy új autó esetén a vásárlást követő első fél évben ne kelljen rendszámot használniuk a tulajdonosuknak.

Rendszámokkal trükközött a milliárdos 1

Steve Jobs 2006-ban. (Fotó: Mike Ehrmann/WireImage/Getty Images)

Mint azt az Autoevolution felidézte, Jobs ügyeskedését Jon Callas, az Apple számítógépes biztonsági szakértője és szoftvermérnöke még néhány hónappal a milliárdos halála előtt megerősítette az ITWire-nek adott interjújában. Állítólag az illetékes minisztériummal is megállapodást kötött arról, hogy rendszám helyett csak egy vonalkódot kapjon az autójára – a történet ezen része azonban sosem nyert bizonyítást, mivel annak idején minden autót ilyen vonalkóddal láttak el.

Jobs történetének pikantériája, hogy éveken át a közeli hozzátartozói is azt hitték, hogy sznobizmusból fakadóan cserélgeti úgy az autóit, mint más az alsóneműjét. Évekkel később a lánya, Lisa Brennan-Jobs egy emlékiratban emlékezett vissza arra, hogy hiába kérte, édesapja sosem ajándékozta neki egyik használt Porschét sem. Később márkát és típust váltott a dúsgazdag feltaláló, de ugyanezt a játékot játszotta a Mercedes-Benz SL55 AMG-vel is, abból szintén félévente vett újat: ugyanazt, ugyanabban a színben – a lényeg az volt, hogy rendszám nélkül vezethessen.