Ma az emberek fejében a terepjáró valamilyen két tonna feletti böhöm nagy dög, ami eszetlen sok elektronikával, összkerékhajtással, a kerekeket mindig jó irányba fékezve küzdi magát előre sárban és havon. Pedig a recept sokkal egyszerűbb, ha a gép elég könnyű, a terepgumi pedig elég jó, akkor tulajdonképpen ugyanazt az eredményt lehet elérni szög egyszerű technikával is. Lehet, hogy zajosabb, mocskosabb, de ebben érzed, hogy élsz.
Ilyen ez a VAZ-2110-as, ami radikális átalakításon esett át. Jobban szétszedték, mint a Robotzsaruban Alex J. Murphyt. A szedán karosszériáját kettévágták, csak az elülső része maradt meg, hátul pedig egy házi készítésű vázat rögzítettek széles, középre helyezett kerékkel. A fékek és a hajtás csak az első tengelyen működik, a hátsó kerék szabadon fut.
Természetesen közúton nem lehet autót vezetni, de terepen váratlanul jól teljesített, sokszor olyan helyen is, ahol a modern terepjárók nem férnek el.