Ma az emberek fejében a terepjáró valamilyen két tonna feletti böhöm nagy dög, ami eszetlen sok elektronikával, összkerékhajtással, a kerekeket mindig jó irányba fékezve küzdi magát előre sárban és havon. Pedig a recept sokkal egyszerűbb, ha a gép elég könnyű, a terepgumi pedig elég jó, akkor tulajdonképpen ugyanazt az eredményt lehet elérni szög egyszerű technikával is. Lehet, hogy zajosabb, mocskosabb, de ebben érzed, hogy élsz.

Terepre nem sokmilliós SUV kell, hanem egy félbevágott Lada 1

Ilyen ez a VAZ-2110-as, ami radikális átalakításon esett át. Jobban szétszedték, mint a Robotzsaruban Alex J. Murphyt. A szedán karosszériáját kettévágták, csak az elülső része maradt meg, hátul pedig egy házi készítésű vázat rögzítettek széles, középre helyezett kerékkel. A fékek és a hajtás csak az első tengelyen működik, a hátsó kerék szabadon fut.

Terepre nem sokmilliós SUV kell, hanem egy félbevágott Lada 2

Természetesen közúton nem lehet autót vezetni, de terepen váratlanul jól teljesített, sokszor olyan helyen is, ahol a modern terepjárók nem férnek el.