Jól tudjuk, hogy súlyos következményekkel jár, ha árvízkár ér egy autót, éppen emiatt nagyon óvatosnak kell lenniük azoknak, akik használtautó-vásárlásra adják a fejüket egy-egy természeti katasztrófa utáni időszakban. Ilyenkor ugyan nagyon is csábítóak lehetnek az áron alul meghirdetett autók, de ezek esetében sokszor szabad szemmel nem látható, illetve később megjelenő problémákkal kell számolni.
Ehhez képest az Egyesült Államokban igencsak rövidre zárták egy árvízkárosult Ford F-150 biztosítási ügyét, a biztosítótársaság ugyanis azt állapította meg, hogy anyagi szempontból sokkal hatékonyabb bezúzni a pick-upot, mint megjavíttatni, noha a karosszériája és a beltere teljesen épnek tűnt – írja az Autoevolution. A TikTokra meg is örökítették a tavalyi évjáratú Ford kilapítását:
@junkyardjeff1966 Another contracted job for an insurance adjuster. Had to crush a beautiful 2023 Ford F150 with only 5000 miles on it because it was in a flood. No, we are not allowed to keep a single part. Before you say it- Why would you donate unsafe vehicle to poor people? The vehicle does not belong to us, it is not our decision to crush it, and all we can do is crush it. There are always people from the insurance company or the car company off camera that schedule a time to come and watch it get crushed. #Ford #fordf150 #crushinganewcar #crushingcars #autorecyclingtiktok #junkyardjeff #noyoucantkeepit #fyp ♬ Oh No - Kreepa
Csak tavaly márciusban gördült le a gyártósorról az F-150, amivel – miután hetekkel később kiszállították – azóta alig több 8500 kilométert tettek meg. Ez esetben ráadásul a legmagasabb felszereltségű Lightning-modellváltozatról van szó, aminek az újkori ára 30 millió forint körül mozog az amerikai piacon. A hibridhajtású F-150 Lightning orrában a Ford 3,5 literes V6-os motorja dolgozott, aminek 458 lóerős teljesítményéhez 772 Nm-es forgatónyomaték párosul.
A bezúzást végző bontó által készített videón jól látható, hogy számos intézkedést kell megtenni a tűz- és robbanásveszély minimalizálásának érdekében, mielőtt a présbe kerülne a halálra ítélt autó. Többek között el kell távolítani az üzemanyagtartályt, és minden folyadékot leeresztenek, beleértve a motorolajat is, továbbá a légkondicionáló rendszeréből kiürítik a freont.
Nem ez az első szituációban, amiben úgy döntenek, hogy totálkárossá nyilvánítanak olyan autót, ami egyáltalán nem néz ki annak. Mint arról korábban a Vezess beszámolt, alacsony futásteljesítményű elektromos autók – például Teslák – esetében hoztak még hasonló döntést, mivel a biztosítók nem tudtak mit kezdeni az elszabadult javítási költségekkel, de olyan is előfordult Amerikában, hogy bizonyos márkákra biztosítást sem lehetett kötni, mert gyakran lopottak.