Ha egy villanyautó gyors, nagy és messzire megy, akkor legalább két tonnát nyom a mérlegen. Lehet szedán testbe csomagolni, vagy szabadidő-autóként tálalni, ennél kisebb tömegre nem igazán lehet számítani.

A GMC Hummer a legextrémebb példa, 4200 kilogrammos tömegéből csak az akkumulátor tesz ki 1325 kilogrammot, a Mustang Mach E 2,2 tonnával nyomja az aszfaltot, a Mercedes EQC 2,5 tonna, de a visszafogott polgári családszállítónak tűnő Volkswagen ID4 is 2120 kilogramm. 

Böhöm nehéz autók, 4-500 lóerővel, összkerékhajtással, ez a gumikoptatás instant receptje, amit kicsit józanul gondolkodó halandóként már az autó megvásárlásakor belekalkulálunk a fenntartásba. Miamiban az amerikai villanyautósok viszont meglepődtek, amikor pár ezer kilométer után észrevették, hogy eltűnt az abroncsok futófelülete. Erről számolt be a Jalopnik.com a The Herald helyi lap írása nyomán. 

A sárnehéz villanyautók a gumik terén is meglepték az amerikai autósokat 2

A Mercedes EQS 761 lóerőt és 1020 Nm nyomatékot szabadít az aszfaltra, miközben 2585 kilogramm a tömege, garantált a gumik gyors kopása intenzív használat esetén

A Herald beszélt egy villanyautó-javításra szakosodott műhely tulajdonosával, aki elmondta, milyen gyakran fordulnak hozzá a tulajdonosok a gumiabroncsok kopása és cseréje miatt. Az EV Garage Miami 90 százalékban elektromos járműveket szolgál ki, Jonathan Sanchez vezető technikus szerint a gumiabroncsok miatt kopogtatnak náluk az ügyfelek leggyakrabban, függetlenül attól, hogy milyen típusú elektromos autót vezetnek. 

A gumiabroncsok futásteljesítménye természetesen nagyban változhat, de ő gyakran cseréli a villanyautók kerekeit mindössze 12-16 000 kilométernél – ami a benzinüzemű autók tipikus gumiabroncskopásának negyede vagy ötöde.

A sárnehéz villanyautók a gumik terén is meglepték az amerikai autósokat 3

Neil Semel, egy Mercedes EQS tulajdonosa a The Heraldnak elmondta, hogy ha tudta volna, milyen gyakran kell majd gumit vásárolnia, soha nem vette volna meg az autót. „Ha valaki rám néz, és azt mondja: kedves uram, imádni fogja ezt az autót, de körülbelül 10 000 kilométer után 5-600 ezer forintot kell majd fizetnie a gumik cseréjéért, nem vettem volna meg az autót” – mondta.

A problémát a gumigyártók próbálják megoldani, kifejezetten a nehéz, erős villanyautókra tervezett gumikkal, de azért csodák nincsenek. Az élettartamot leginkább visszafogott vezetési stílussal lehet növelni, de akkor felmerül a kérdés, hogy minek van raktáron 500 lóerő, ha sosem használáják?

Nemcsak az abroncsokkal, de a hatótávval is akadnak gondjaik a villanyautósoknak Hiszen a valóság gyakran nincs köszönőöviszonyban a papíron ígértekkel. Olvas el a Vezess cikkét a témában: