A hétvégén rendezték meg a daytonai 24 órás versenyt, azonban az év első nagyobb autósport-eseményén porszem csúszott a gépezetbe, az idő ugyanis nem járt még le, amikor leintették a versenyt, némi értetlenkedést eredményezve.

Az elhibázott leintés kapcsán később hivatalos közleményt adott ki a versenyt lebonyolító IMSA, melyben leírták, hogy a versenyirányításban elkövetett hiba okán

  • az utolsó körre figyelmeztető fehér zászlót az idő letelte előtt kevesebb mint három perccel,
  • a kockás zászlót pedig 23 óra 58 perc és 24 másodperc elteltével, vagyis a kelleténél több mint másfél perccel korábban lengették meg.

Így gyakorlatilag rekordgyorsasággal, 24 óránál is rövidebb idő alatt fejezték be a daytonai viadalt anélkül, hogy ennek különösebb oka lett volna, például egy versenymegszakítást eredményező, nagyobb baleset. Nagyjából egy körrel számolták el magukat a versenyirányításnál, azonban a sportszabályzat értelmében a futamnak hivatalosan akkor van vége, ha a kockás zászló leinti a győztest – akár rosszkor történt meg ez, akár nem.

A szokatlan baki – az esetleges, végül be nem következett technikai meghibásodásoktól eltekintve – nem befolyásolta egyik kategóriában sem a végeredményt, legalábbis a győzelemért, dobogós pozíciókért zajlott küzdelmekbe már nem szólt bele.

A magyar idő szerint vasárnap este, idejekorán leintett versenyt a Penske Motorsport nyerte meg: a patinás amerikai gárda 1969 óta, vagyis 55 év után először ünnepelhetett győzelmet a daytonai 24 óráson. Az alakulat 7-es rajtszámú Porsche 963-asa látta meg elsőként a kockás zászlót, a korábbi Forma-1-es pilótával, Felipe Nasrrel a volán mögött, de Dane Cameron, Matt Campbell és a kétszeres IndyCar-bajnok Josef Newgarden is a győztes egység tagja volt.