A nagy teljesítményű motorral, használható hatótávra tervezett elektromos autók nagyon nehezek. Ez nemrég meglepte a floridai tulajdonosokat, mivel gyors gumikopást és ezzel kiadást okoz, de úgy tűnik, a biztonsági szakembereket sem hagyja hidegen a jelenség. Főleg az Egyesült Államokban igencsak népszerű pick-upok híztak el brutálisan, tömegük könnyedén elérheti a 3-4 tonnát. Erre pedig sem az amerikai sofőrök, sem a létfontosságú infrastruktúra nincs felkészülve. A szakértők most különösen aggódnak amiatt, hogy az ország szalagkorlátjai nem bírják majd a villanyautók nagy tömegét egy ütközés során.
A Nebraskai Egyetem ezt demonstrálta a Midwest Roadside Safety Facility nevű létesítményében végzett töréstesztek során. Ugyanazt a típusú védőkorlátot használták, amelyet országszerte az autópályákon is alkalmaznak – írja az AP News. A szalagkorlátnak egy Rivian R1T-est vezettek neki, a tesztek során a védőkorlátok megsemmisültek, de még a beton terelőelemek sem úszták meg szárazon:
„A védőkorlátok egyfajta utolsó mentsvárként szolgáló biztonsági elemek” – mondta Michael Brooks autóbiztonsági szakember az AP-nek. „Azt hiszem, amit itt látunk, az az elektromos autókkal kapcsolatos valódi probléma, a nagy tömeg. Sok új jármű jelenik meg ebben a nagyobb mérettartományban négy tonna körül, és ez aggodalomra ad okot.”
A kísérletről beszámoló Jalopnik.com-on hozzáteszik, hogy a meglévő védőkorlátok gyakran már ahhoz sem elegendőek, hogy megakadályozzák egy átlagos autó áttörését, mivel a biztonsági infrastruktúra ezen kritikus darabjait gyakran nem tartják karban, vagy eleve helytelenül szerelik fel.