Már az is elég durva, hogy ha valaki nem veszi észre, hogy lezárt sorompós vasúti átjáróhoz érkezik (mit nézett? mert tuti, nem az utat!), de amit a kisteherautó sofőrje csinált, az egyenesen őrültség.
Leveri a sorompót, aztán elkezd bóklászni a síneken, mintha nem tudná, miért volt piros a jelzés. Naná, hogy jött a vonat.
Óriási mázlija volt a Renault vezetőjének, a vonat épp csak megborotválta a jármű orrát. Hasonló esetben a legjobb módszer, amit tehetsz, az a hátramenet, villámgyorsan! Aztán ráérsz megnézni, mi legyen a sorompórúddal.
A MÁV közleménye szerint kétszer annyi baleset történt a vasúti átjárókban most, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A MÁV ezért fokozottan felhívja a figyelmet arra, hogy:
- az átjárót csak fokozott óvatossággal szabad megközelíteni;
- áthajtani akkor szabad rajta, ha mindkét sorompó nyitva van, a fényjelző vagy hangjelző berendezés nem ad tilos jelzést, illetve a fénysorompó vagy a félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó fehér jelzést ad;
- az átjáróban és közvetlenül előtte tilos előzni;
- csak akkor szabad behajtani, ha aztán biztonságosan ki is tudunk hajtani.