A svéd sportautógyártó nem tagadja, hogy a Koenigsegg Jesko kimondottan azzal a céllal épült, hogy a lehető legtöbb pályarekordot megdöntse és hivatalosan is megszerezze a leggyorsabb utcai szériaautó címet. Erre jó esélye van, hiszen a gyártó, Christian von Koenigsegg azt állítja, hogy az általuk lefuttatott számítógépes szimulációik szerint autójuk képes megütni az 531 km/órás sebességet.
Kár, hogy egyelőre nincs olyan hely, ahol ezt biztonságosan ki tudnák próbálni.
Korábban felröppentek olyan hírek, hogy a Volkswagen a svédek rendelkezésére bocsátja az Ehra-Lessiében található tesztpályáját, ahol van egy 9 kilométeres, teljesen egyenes aszfaltozott szakasz, de végül a németek visszaléptek az együttműködéstől. Ezen a pályán érte el 2019-ben a Bugatti Chiron a 490.484 km/óra sebességet, ami világrekordnak számított.
Szóval Christian von Koenigsegg egyelőre keresi a megfelelő helyszínt a csúcsváltozat, a Jesko Absolut számára. A Koenigsegg egyébként nem ismeri el a Bugatti rekordját, mert azt nem teljesen széria autóval érték el (állítólag az utcai Chironnál nagyobb teljesítményre húzták fel az autót, módosították az aerodinamikai elemeket, hosszabb hetedik sebességi fokozatot használtak, és külön a rekord eléréséhez kevert abroncsokat nekik a Michelin, szóval ilyen autót az ügyfelek nem vásárolhatnak, tehát nem széria), és csak egy irányban mérték le. Ahhoz, hogy hivatalos legyen, oda-vissza „pirítani” kell az autóval és átlagolni a két sebességet.
A hipersportautó gyártója azt szeretné, ha a tesztet még 2024-ben meg tudnák csinálni, a kezdeti cél a 482 km/óra elérése, aztán jöhet az 530.
A Jesko képes magas etanoltartalmú E85-ös üzemanyaggal működni, így hozható ki a V8-as motorból az 1600 lóerő. Sima, 98-as oktánszámú benzinnel „csupán” 1262 lóerőt teljesít a technika.
A Jasko motorterében használt V8-as motor csúcsnyomatéka 1500 Nm, de 1000 Nm már 2700–6170-es percenkénti főtengelyfordulat között is kihasználható, ami minden, csak nem kevés. Váltója kilencfokozatú, és összesen hét kuplung és három tengely dolgozik benne, ezzel bármikor bármelyik fokozat azonnal elérhető, a váltási sebesség pedig szédítően gyors. Az alapkivitel 2,8 millió euróba kerül (1 milliárd forint) és mindössze 125 példány készül belőle.