A Ford Focus tényleg nem az a típus, amit elraktak az emberek gyűjtői darabként. Itthon a használtautó-piacon két darab akad az 1998–2004 között gyártott első generációból, ami kevesebbet futott 80 000 kilométernél. A pár ezres futás pedig gyakorlatilag példátlan. Ilyen Focus nincs, hiszen ez népautó, az emberek használatra vették, még templomba járós mindennapok mellett, nagypapák ülepe alatt is összejön a 60-80 ezer kilométer ennyi idő alatt.
Ez a 2002-es szedán viszont mindössze 188 kilométert tett meg, tehát gyakorlatilag új. Ennek oka, hogy sosem regisztrálták, nem került forgalomba az Egyesült Államokban. Az eladó Facebook-bejegyzése szerint az autó egykor a helyi Rygg Ford kereskedő készletébe tartozott, amely a jelek szerint a 2000-es évek elején-közepén ismeretlen körülmények között megszűnt.
A Flickren van pár kép a kereskedő bezárt létesítményeiről, itt a 2012-es fotókon látszik, hogy a készlet java akkor még a telepen volt, és sokat már megrongáltak a vandálok.
A Ford Focus viszont épen maradt, ráadásul szalon állapotban a fényezéstől a keréktárcsákig, az ülésektől a kormányig, ez egy vadonatúj, 2000-es évek eleji Ford Focus szedán. Furcsa érzés lehet végigsimítani az érintetlen kárpitokat, gyakorlatilag időutazást kínál a kocsi. Ötfokozatú, kézi váltós modellről van szó, kétliteres benzinmotorral, ami az egyik legkényesebb ennél a modellnél.
Így a hosszú állást figyelembe véve elég rizikósnak tűnik a 7,2 millió forintot jelentő árazás, ennyiért már új autót is adnak az USA-ban, persze azok nem repítenek vissza egyenesen 2002-be, amikor ilyen slágerek szóltak a rádiókból: