Az 55 éves kukásautó-sofőr 2022 júniusában, Magyargécen tevékenykedett csapatával, amikor munkatársa megkérte, hogy tolasson vissza, mert egy kuka felborult.
A vezető a külső visszapillantó tükrökben látta, ahogy társa a tehergépkocsi hátsó részéhez ment, és fellépett a hátsó részre szerelt lépcsőre, másik kollégája pedig a jobb oldali lépcsőre állt fel. A sofőr ekkor elkezdett tolatni, de röviddel ezután a bal oldali lépcsőn tartózkodó sértett elvesztette egyensúlyát és a jármű mögé esett, majd a kukásautó részben ráhajtott, és az alvázban elakadó férfi testét vonszolta. A bal hátsó kerék még nem gördült át teljesen a sértetten, amikor a vádlott (a sofőr) a visszapillantóban meglátta, hogy egy bakancs lóg ki a jármű alól, akkor gyorsan megállt.
A baleset következtében a sértett maradandó fogyatékosságot eredményező sérüléseket szenvedett.
És most jön a hab a tortán:
A baleset vizsgálata során kiderült, hogy a kukásautó mindkét hátsó lépcsőjéből kiszerelték azokat a biztonsági érzékelőket, amik arra szolgálnak, hogy ha a lépcsőn áll valaki, hátramenetben a gépkocsi el sem tud indulni, és előre is legfeljebb 30 km/h sebességgel tud haladni.
Az ügyészség információi szerint a sofőr tudta, hogy az érzékelők nem működnek, de a hibás géppel reggel mégis megkezdte a munkát. A férfi arról is tudott, hogy ha a gyűjtési területeket tolatással kell megközelíteni, akkor a rakodó köteles a hátramenetet irányítani. Eközben a lépcsőn és a teherautó mögött senki nem állhat, ő azonban mégis eleget tett kollégája kérésének, így a balesetért sofőrként felelősséggel tartozik.
A sértett közrehatott a baleset bekövetkeztében, mert tudta, hogy tolatáskor a lépcsőn állni tilos.
A Balassagyarmati Járásbíróságra benyújtott vádiratában a járási ügyészség a gépkocsivezetővel szemben pénzbüntetés kiszabására és a közel kétszázezer forint bűnügyi költség megfizetésére tett indítványt.