A modern autók hoztak néhány szép reményű elektronikus extrát, amelyek végül haszontalannak bizonyultak a mindennapokban. Ilyen például a párhuzamos parkolást automatikusan végző parkolóasszisztens, amit a való életben gyakorlatilag alig használnak. Ennek oka lehet az idegenkedés az új technikától, valamint a tény, hogy a sofőrök java azért önmaga is képes gyorsan, egyszerűen beparkolni.
Ezek a rendszerek egy forgalmi szituációban, valós helyzetben nem mindig ismerik fel a parkoláshoz megfelelő helyet. Az automatika néha zavarba jön, a belvárosban garantált a dudálás, anyázás, amikor a rendszer nagy ráérősen tekergeti a kormányt.
Ezt bizonyítja a Ford legutóbbi döntése, miszerint egyszerűen kaszálják ezt az extrát az opciós listáról. Mióta digitálisan gyűjtenek adatokat autóikról, és a felhasználókról, azt is látják, hogy melyik funkció mennyit üzemelt, és az Active Park Assist nem volt ott a toplistán.
„A járművek adatai nagyon fontosak, mert segítenek nekünk látni, hogy mit kínálunk, és hogy az ügyfelek használják-e vagy sem” – mondta a Ford vezető menedzsere, Kumar Galhotra egy konferenciahívás során a hét elején a Bloomberg szerint. „Az egyik példa erre az automatikus parkolási funkció, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfél automatikusan párhuzamosan parkoljon. Nagyon-nagyon kevesen használják, így ezt a funkciót eltávolíthatjuk. Ez körülbelül 60 dollárba (21 ezer forint) kerül járművenként.”
Nem hangzik soknak, de a gyártási volumennel felszorozva ez évi 3,6 milliárd forintnyi spórolást jelent a Fordnak. A takarékoskodás azonban ezzel nem ér véget, a Ford tervei szerint kétmilliárd dolláros költségcsökkentést fognak véghez vinni, így lehet, egy-két kihasználatlan extra kerül a kukába a parkolóasszisztens mellé.