Igazi sikersztoriként vonult be a Seat történelmébe, amikor 1984-ben piacra dobták az Ibizát, tehát még azt megelőzően, hogy a Volkswagen átvette volna a márka irányítását. A típust a legelső önálló (a Fiattól külön) Seat-modellként tartják számon, ugyanakkor olyan jól ismert cégekkel együttműködve tervezték meg, mint az Italdesign, a Karmann, valamint a Porsche, és 1993-ig több mint 1,3 millió példányt adtak el világszerte. Azóta már az ötödik generációját tapossa a spanyolok idén 40 éves ferdehátúja, amit 2017-ben kezdtek el gyártani, majd 2021-ben ráncfelvarráson esett át.
Nemrég egy első generációs Ibiza megmentéséről számolt be egy brit YouTube-csatorna, az Old Skull Garage – az 1991-es évjáratú Seatra ráadásul Magyarországon, egy pajtában magára hagyva bukkantak rá, miután kaptak egy fülest. Több mint két évtizeden át használták ugyanabban a városban, és bár a Motor1.com cikke szerint legalább 10 éve áll egyhelyben, a Jármű Szolgáltatási Platform (JSZP) adatai alapján a valóság az, hogy 2020 augusztusáig rendelkezett érvényes műszakival, majd kérelemre ideiglenesen kivonták a forgalomból.
Korábban egy tanárnő használta, de miután új autót kapott, a barátai megengedték neki, hogy a régivel leparkoljon az istállójukban, ahol egészen a közelmúltig rostokolt:
Számtalan motorváltozattal kapható volt az Ibiza az első években, azonban az 1,2, az 1,5, valamint az 1,7 literes négyhengeres benzinmotorjának fejlesztésében még a Porsche is közreműködött. Akkoriban a Seat mindenképpen világgá akarta kürtölni a stuttgartiakkal való jó viszonyát, így még jogdíjat is hajlandó volt fizetni azért, hogy a blokkok hengerfején megjelenhessen a „System Porsche” felirat. A felvételen látható Seatba a 90 lóerő körüli, 1,5 literes erőforrás került, ami a gyújtógyertyák és az olaj ellenőrzése után, némi benzinnel pöccre indult.
A videót készítő Robery Petyko a portálnak elárulta, a terv az, hogy újra teljesen működőképessé tegyék az autót, vagyis egy régi klasszikus kap esélyt egy második életre.