Jobbára semmit sem mond a Geo Tracker – és ha azt mondjuk, hogy Suzuki Vitara? Pedig a kettő egy és ugyanaz, annyi a különbség, hogy Suzukiként idehaza is ismerősebben cseng a név, míg az Egyesült Államokban a Chevrolet almárkája, a Geo dobta piacra a típust. A Tracker (vagy ahogy itthon ismerjük: Vitara) első generációját 1989-től 1998-ig gyártotta a General Motors és a Suzuki közös vállalata, a CAMI.
Ennek ellenére a Vitara tengerentúli klónjába is a Suzuki 1,6 literes, négyhengeres motorjai kerültek, amik a jobban felszerelt, egyúttal erősebb modellváltozatokban sem adtak le 95-100 lóerőnél többet. Az 1990-es évek második feléből azonban akad egy példány – amit a Motor1.com szúrt ki –, aminek az orrán egy V8-as embléma díszeleg, és akár 300 lóerőre is képes.
A képre kattintva galéria nyílik:
A furcsa együttállásra a motorháztető alá pillantva kapunk magyarázatot, ahonnan bizony nem a négyhengeres Suzuki-hajtás, hanem egy 5,0 literes, V8-as erőforrás köszön vissza, amit valószínűleg egy régebbi Ford Mustangból operáltak ki. Az egyébként átfogó átalakításra meglehetősen szűkszavúan tér ki a Steel City Classics oldalán megjelent hirdetés: műszaki paraméterekről egyáltalán nem esik szó, ellenben arról igen, hogy ötfokozatú, kézi váltóval szerelték, és a felfüggesztését is felújították.
Mindemellett nem elég, hogy erős, ránézésre is jó állapotban van az 1996-os évjáratú sárdagasztó. A hasonló korú példányok esetében ritka az a szintű letisztultság, ami kívül-belül jellemzi – az angol szakzsargonnal élve egy igazi sleeper, amiről a legkevésbé sem tételeznénk fel, milyen erő lakozik benne valójában. A legtöbbször sokallani szokták a 17 900 dolláros, átszámítva 6,5 millió forintos árat egy 28 éves autóért, de ez az az eset, amikor a kivétel erősítheti a szabályt.