A legendás Porsche típusok között kiemelkedő helyen szerepel a 959-es, ami egyfajta esszenciája a márka filozófiájának. A lehető legmagasabb technikai színvonalon készült, de ugyanakkor használható sportautó maradt, ami a legbrutálisabb konkurensekkel, mint például a Ferrari F40-nel is fel tudta venni a versenyt.
Összesen 337 darabot gyártottak, a Komfort változatból 294 darab épült. Teljesítménye 6500-as fordulatnál 450 lóerő, ami mellé 500-től 500 Nm nyomaték áll rendelkezésre. A karosszériaelemek alumíniumból és kevlár kompozitból készültek, de az egész 959 tele van könnyű anyagokkal, az autó súlya csupán 1450 kg.
Mindegyik darabja óriási értéket képvisel, de a képeken látható, hamarosan árverésre kerülő darab akár rekorder is lehet története és makulátlan állapota miatt. Ez a Komfort kivitelű széria 022-es darabja, és mindössze 1600 kilométert futott, amikor alapos restauráláson esett át.
Eredeti papírja azt is felfedik, hogy a japán Nissan-gyár vásárolta meg egy belga kereskedőn keresztül. A céljuk nem más volt, mint ellesni egy-két trükköt a németektől: az autót Japánban szétszedték, és alaposan átvizsgálták, különös tekintettel a szofisztikált összkerékhajtásra.
Jótól tanulni nem szégyen, ezt tudták a japánok is, így a Porsche 959-ből inspirálódva építették meg a Nissan Skyline GT-R R32-es összkerékhajtását. Mikor kész volt a projekt, az egyik mérnök birtokába került a Porsche, majd az Egyesült Államokban kötött ki végül.
A felújítást jegyző Canepa 950 000 dollár értékű felújítást végzett el az autón, 4000 munkaórát öltek bele a felújításba. Az eredeti Polar Silver fényezést Oak Green-re cserélték, és az utolsó csavarig mindent szétszedtek, és tökéletes állapotúra cseréltek. Sőt, az eredeti konstrukciót némileg modernizálva vadították tovább a típust, egyedi 18 colos felniket kapott, a 2,8 literes hathengeres turbós boxermotor teljesítményét pedig 800 lóerőre fokozták, a maximális nyomaték 881 Newtonméterre nőtt.
Titán hajtórudakat kapott a motor, emellett felfrissítették vezérlést új vezérműtengelyekkel, ugyanakkor rozsdamentes acélból és titánból készült kipufogórendszerrel látták. Eredetileg kora leggyorsabb autója volt a 959, kiviteltől függően 317-339 km/órás végsebességével, de feljavított változat még többet kínál. 370 km/óra a végsebessége, és 2,5 másodpercig tart a százas sprint. Utóbbi nagyjából egy másodperces javulást jelent.
Az autó a Broad Arrow Auctions árverésén keres majd új gazdát, 3,25-3,75 millió dollárt (1,1-1,3 milliárd) várnak érte.