Átszállásnál a nagy reptereken előfordulhat, hogy a biztonsági ellenőrzés miatt majdcsak letolt gatyával, nadrágszíjjal a nyakunkban vágunk át az utasok tengerén. Loholunk egyik terminálból a másikba, és közben arról álmodunk, hogy egy vörös Porsche utasülésében is elérhetnénk a másik járatot.
A Delta légitársaság pont ezt az álmot váltja valóra azon utasok számára, akik Los Angeles repterén bajba kerülnek az átszálláskor. A cég Porsche 911 GT3 RS típusú sportkocsit állított a flottába, ami a kiválasztott szerencsés utasoknak segít elkerülni a tömeget, és édes, érces hathengeres bokszerhanggal dobja fel a rövid utazást a reptér aszfaltján.
Ez a menő program a Delta és a Porsche hosszú távú együttműködésének eredménye, és természetesen nem ez az első alkalom, hogy a két cég összefogott, hogy menő autókkal dobják fel a kifutópálya betonját. Tavaly nyáron egy Porsche 918-ast használtak az elit utasok szállítására az atlantai Hartsfield repülőtéren (a Delta és a Porsche főhadiszállása), és a légitársaság rendszeresen használja Cayenne és Panamera flottáját ugyanerre a célra.
A stuttgarti remekmű február 26-ig lesz szolgálatban. Bár a légitársaság egyszerűen csak „kiválasztott utasokat” említett a szolgáltatásról szóló közleményben, az biztosra vehető, hogy csak a törzsutasok krémje részesülhet ebben az élményben, olyan utasok, akik sok pénzt hagytak már ott a társaságnál.
Nyilván egyértelmű, hogy a Porsche választása leginkább reklámcélokat szolgál. Egy GT3 RS nem fog senkit gyorsabban körbevinni egy reptéri kifutópályán, mint egy Cayenne – főleg a biztonság miatt, de azért is, mert az ilyesmi erősen szabályozott -, de biztosan nagyobb feltűnést kelt. Ha már reklám, akkor legyen ilyen, dögös és kívánatos, mert unalmas, bosszantó hirdetésből akad épp elég a nagyvilágban.
Porsche 911 GT3 RS
A Porsche 911 GT3 RS alaposan módosított, 4,0 literes, szívó bokszermotorjának számos alkatrésze a motorsportból származik, legnagyobb teljesítménye 525 lóerő. A hétfokozatú, dupla kuplungos váltó rövidebb végáttételt és a fenéklemezen kialakított hűtőnyílásokat kapott. Az autó 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 296 km/óra végsebességét a hetedik fokozatban éri el. A megrendelő kérhet hozzá karbon-kerámia féktárcsákat, elöl 410, hátul 390 mm-es átmérővel, az elöl 275/35 R 20, hátul 335/30 R 21 méretű kerekeket pedig központi kerékanya tartja a helyükön.