2004-ben még messze volt a villanyautók kora, épp felívelőben voltak a gazdasági mutatók, az autógyártók pedig egymás után mutatták be a ma már lázálomnak tűnő terveiket különféle szupersportkocsikról. Akkoriban a csúcsmodellekben még sok V12-est találhattunk, a sorba pedig tökéletesen illett a Chrysler terve a különös nevű ME Four-Twelve tanulmánnyal.
Húszéves, de a formája még ma is friss, látványos, a technikai részletei pedig ma is elismerésre méltóak. „A valaha volt legfejlettebb Chrysler” – írta a korabeli sajtóközlemény 2004-ben. Való igaz, merész próbálkozás volt, hiszen még a Mercedes akkori nehézsúlyú csúcsmodelljére, a 650 lóerős SLR-re is rálicitált, ami 650 lóerős volt.
Az ME Four Twelve típusjelzés a középmotort (mid engine), a négy turbót és a 12 hengert takarja. A karosszériaszerkezet és a borítás is szénszálas műanyag. Mivel a hajtáslánc kompletten 482 kilogramm, a teljes belső tér is csak 194 kilóval növeli a súlyt, az autó üresen 1310 kilogramm.
Az ME Four-Twelve tényleg árnyékba akarta szorítani a családon belüli Mercedes-konkurenciát is, a gyári szimulációk szerint 2,9 másodperc alatt gyorsult a gép 96 km/órára, a negyed mérföldet 10,6 másodperc alatt teljesítette, a végsebesség pedig 400 km/óra lett volna (az SLR végsebessége 333 km/óra).