Mi emberek nehezen szakadunk el a megszokott dolgoktól, ezért sokszor beérjük imitációkkal: műbőr kárpit, növényekből készült húspogácsa, műanyag farönkökkel megrakott digitális kandalló.

Guminő.

A sorban pedig itt a következő nagy újítás, a villanyautókban a V8-as motor járását, rezgését imitáló vibrátoros rendszer, amit a Carbuzz.com értesülése szerint a Stellantis és almárkája, a Dodge készül bevezetni.

A különleges rendszerről szóló szabadalmi bejegyzést még 2023 májusában tették közzé, de persze nem verték nagy dobra a hírt. A Mopar Insiders a héten akadt rá a hivatalos papírokra, amelyeken a rezgéseket biztosító Active Vibration Enhancement és kiegészítője, a hanghatásokat generáló Active Sound Enhancement műszaki leírása olvasható.

Vibrátort is kaphat a villanymotoros izomautó 1

A két rendszer együttesen szimulálja a V8-asok hangulatát, a cél pedig az, hogy az utasok valóban egy izomautóban érezzék magukat, még akkor is, ha villanymotor termeli a lóerőket. A mesterségesen keltett rezgéseket érezni lehet majd a kormányon, az ülésben ülve, tulajdonképpen az egész karosszérián, és a hatás a gázpedál lenyomásával (akárcsak a hagyományos V8-as esetén) változni fog, a fordulatszámtól, sebességtől függően.

Korábban írtunk már a kipufogóhangot generáló rendszerről (Fratzonic Chambered Exhaust), ezen is dolgozik a Dodge. A farnál kialakított rezonátoron keresztül akár 126 dB-lel üvölt a villanyautó. Hogy mindez milyen élmény a valóságban, arról végre kapunk némi ízelítőt. Szerencsére nem gyárilag kozmetikázott videót, hanem valódi, életszerű felvételt, ami megmutatja, hogy a hangszóróból dübörgő motorhang, az keverjék akárhogy, sose lesz olyan, mint az eredeti.

Fontos tudni, hogy a szabadalom bejegyzése még messze nem jelent gyártásba kerülést. Ezer dolgon elcsúszhat még a technológia alkalmazása, az viszont látszik, hogy a gyártók izzadva próbálnak lelket, karaktert adni a nagy teljesítményű, de teljesen egyforma villanyautóknak.

Hamarosan kiderülnek a részletek, a hivatalos bemutató március 5-én fog megtörténni, ekkor derül ki, pontosan hány lóerős lesz, és milyen hajtásláncot kap majd a Dodge Charger Daytona elektromos verziója.