Mert egy ilyen autót ráérősen, krétával körberajzolni, és felírni, hogy „külön hely tahók részére”, az csak a teljesen felesleges házmesterszindróma gyakorlati alkalmazása. Aki pedig ennyire ráér, hogy krétával firkál a térkőre, annak van ideje teljes értékű parkolóhelyet keresni a hangulatkeltés helyett. 

Nézzük meg ezt a konkrét esetet. A Mazda sofőrje lehet, hogy sietett, elrontotta a parkolást, és már nem volt ideje igazgatni, ideges volt, mindkét gyerek ordított hátul, két órát aludt, esti műszakból esett haza, tehát ezer dolog lehet, amiért nem koncentrált eléggé. 

Érdemes online hőbörögni, ha valaki rosszul parkol? 1

Másrészt a mellette álló Škoda is majdnem a vonalon áll, és a Mazda6 egy 4,76 méter teljes hosszal rendelkező autó, aminek a szélessége 1,79 méter. Így az ajtónyitási távolság megtartásával már eleve a kijelölt hely szélére kell állni, ha pedig a másik autós is a vonalhoz közel parkol, akkor már nem nehéz összehozni egy ilyen félresikerült megállást. 

Hasonló szituációba minden autós került már, én is. A többiek rosszul álltak fel, de pont volt egy szűk, autónyi rés a vonalon állva, így otthagytam a kocsit. Mire visszaértem, mindkét renitens kiállt mellőlem, és ránézésre otthagyták a tahót, aki a vonalra áll, mert akkora vak bunkó, hogy köp a világra, a társadalmi normákra, és ilyen alantos módszerekkel bontja a rendet. 

Az autók nagyok, a parkolók kicsik

A legszemléletesebb példa az autók “hízására” az egyik legnépszerűbb típus, a Volkswagen Golf. Míg a közkedvelt kompakt modell első, 1974 novemberében piacra dobott változata nagyjából Trabant-méretű volt, addig a forgalomban lévő Golf VII 18,3 centiméterrel szélesebb, mint a filigrán előd.

Sok helyen még mindig az 1970-es évek autóihoz méretezett parkolóhelyeket találunk, 2,2-2,3 méteres szélességgel, ami ma már elég szűk a sok esetben 1,8-1,9 méter széles autókhoz. Erről a témáról 2017-ben készítettünk videót, amiből kiderül, hogy bár akad hely, ahol betartják a Schuchmann-Kisgyörgy-féle Közlekedéstervezés könyvben szereplő ajánlást, miszerint „Egy személygépjármű leállításához 2,50 m ∙ 5,50 m nagyságú felület szükséges”, de máshol inkább a könyvben szintén megtalálható „kivételesen megengedve”-vésztervhez közelítenek, ami 2,3×5 métert enged.

Tehát jó ha érezzük a különbséget a két mozgássérült helyet elfoglaló SUV és a vonalra figyelmetlenségből, fáradtságból, helyhiány miatt leparkoló autós között, és nem szemeteljük tele feleslegesen az autós csoportokat önjelölt közteresként.