Mert egy ilyen autót ráérősen, krétával körberajzolni, és felírni, hogy „külön hely tahók részére”, az csak a teljesen felesleges házmesterszindróma gyakorlati alkalmazása. Aki pedig ennyire ráér, hogy krétával firkál a térkőre, annak van ideje teljes értékű parkolóhelyet keresni a hangulatkeltés helyett.
Nézzük meg ezt a konkrét esetet. A Mazda sofőrje lehet, hogy sietett, elrontotta a parkolást, és már nem volt ideje igazgatni, ideges volt, mindkét gyerek ordított hátul, két órát aludt, esti műszakból esett haza, tehát ezer dolog lehet, amiért nem koncentrált eléggé.
Másrészt a mellette álló Škoda is majdnem a vonalon áll, és a Mazda6 egy 4,76 méter teljes hosszal rendelkező autó, aminek a szélessége 1,79 méter. Így az ajtónyitási távolság megtartásával már eleve a kijelölt hely szélére kell állni, ha pedig a másik autós is a vonalhoz közel parkol, akkor már nem nehéz összehozni egy ilyen félresikerült megállást.
Hasonló szituációba minden autós került már, én is. A többiek rosszul álltak fel, de pont volt egy szűk, autónyi rés a vonalon állva, így otthagytam a kocsit. Mire visszaértem, mindkét renitens kiállt mellőlem, és ránézésre otthagyták a tahót, aki a vonalra áll, mert akkora vak bunkó, hogy köp a világra, a társadalmi normákra, és ilyen alantos módszerekkel bontja a rendet.
Az autók nagyok, a parkolók kicsik
A legszemléletesebb példa az autók “hízására” az egyik legnépszerűbb típus, a Volkswagen Golf. Míg a közkedvelt kompakt modell első, 1974 novemberében piacra dobott változata nagyjából Trabant-méretű volt, addig a forgalomban lévő Golf VII 18,3 centiméterrel szélesebb, mint a filigrán előd.
Sok helyen még mindig az 1970-es évek autóihoz méretezett parkolóhelyeket találunk, 2,2-2,3 méteres szélességgel, ami ma már elég szűk a sok esetben 1,8-1,9 méter széles autókhoz. Erről a témáról 2017-ben készítettünk videót, amiből kiderül, hogy bár akad hely, ahol betartják a Schuchmann-Kisgyörgy-féle Közlekedéstervezés könyvben szereplő ajánlást, miszerint „Egy személygépjármű leállításához 2,50 m ∙ 5,50 m nagyságú felület szükséges”, de máshol inkább a könyvben szintén megtalálható „kivételesen megengedve”-vésztervhez közelítenek, ami 2,3×5 métert enged.
Tehát jó ha érezzük a különbséget a két mozgássérült helyet elfoglaló SUV és a vonalra figyelmetlenségből, fáradtságból, helyhiány miatt leparkoló autós között, és nem szemeteljük tele feleslegesen az autós csoportokat önjelölt közteresként.