Bár a Bugatti összebútorozott a világ legdurvább villanyautóit gyártóRimac márkával, azért a Chiron utódja várhatóan nem lesz néma, sőt az autóskártyák legütösebb belső égésű motorját kaphatja meg.
A cég ugyanis nem küldi nyugdíjba a benzint égető hajtásláncot, csak kiegészíti némi villanymotoros segítséggel, így a következő Bugatti hibrid lesz, de a rendszer lelke marad egy 16 hengeres ipari műremek.
Változást az jelent majd, hogy a W16-os henger elrendezésről váltanak a klasszikus V16-ra, vagyis a szűk hengerszögű, rövid blokk helyett egy 1930-as éveket idéző, régi vágású, hosszú 16 hengerest kap majd a modell. A W16-ost tulajdonképpen a Volkswagennek köszönheti a Bugatti, a német anyacég jellegzetes motorjai voltak a kilencvenes években a hathengeres VR6-os motorok.
A név két német szó a „Verkürzt” és „Reihenmotor” rövidítése, ami a rövid soros elrendezésű motorra utal. Ez volt a mérnöki válasz a keresztmotoros felépítés helyhiányának problémájára. A németek hat hengert akartak egy soros négyhengeres helyére beszuszakolni, és mivel a hosszmotor nem jöhetett szóba, előálltak a kompakt VR6-os motorral. Ebben egy hengerfejen osztozik a 10-15 fokos szöget bezáró hat henger, a klasszikus 45-90 fokos tartomány helyett.
Ebből összerakva kettőt születtek meg a W12-es motorok, ezekben két VR6-os osztozik egy főtengelyen, a csúcs pedig a még továb bővített, csak Bugattikba gyártott W16 volt.
A leköszönő óriási motor a Veyronban 1001 lóerős volt, A Chironban pedig az 1500 lóerős teljesítményét 6700-as fordulaton adja le, míg 1600 Nm nyomatéka 2000 és 6000 között áll rendelkezésre, a 200 km/órás tempóhoz elegendő 6,5 másodperc. Hűtését 40 liternyi hűtőfolyadék keringetésével oldják meg. A W16-os motort két szakember hat nap alatt, 3712 darab egyedi alkatrész összeszerelésével szerelte össze, a Volkswagen salzgitteri gyárában, ahol külön helyiséget szenteltek a legendás erőforrásnak.
Az új jövevény szakít a hagyományokkal, és még azt sem tudjuk mekkora lökettérfogattal, hány lóerővel érkezik, de a hangját már megmutatták, nem lesz egy halk, visszafogott darab. Bár nem üvölt úgy, mint egy szívó V12-es Ferrari, határozottan élesebb, dühösebb hangja van, mint a jelenlegi négy turbós W16-osnak.