Miközben a Porsche sikert sikerre halmozott a hosszútávú versenyzésben, az 1960-as évek derekán azzal bízta meg Ferdinand Porsche unokáját, Ferdinand Piëchet – aki akkoriban a stuttgarti márka műszaki vezetőjeként dolgozott –, hogy tervezze meg a Porsche 904 GTS méltó utódját.

A feladathoz egyetlen kikötés tartozott: legyen a lehető legkönnyebb – ez csakis úgy volt lehetséges, ha a karosszéria acél helyett üvegszálból készül el. Így született meg a 906 Carrera 6, ami részben a Porsche 911 alapjaira épült. Mindössze 580 kilogrammot nyomott a versenyautó, ennek révén csaknem 115 kilóval volt könnyebb legendás elődjénél.

A képre kattintva galéria nyílik:

Ismeretlen legenda a 60-as évekből, ami ma is sokat ér 1

Abban, hogy ennyire hatékonyan sikerült faragni a kilókon, a karosszéria újragondolása mellett a motornak is szerepe volt. Összesen 65 példányt gyártottak a típusból, ezekből 52-be viszont 2,0 literes, hathengeres motor került. Habár ezekkel is folytatta remek sorozatát a Porsche, és olyan pályákon nyert, mint Daytona, Monza vagy Spa-Francorchamps, a többi Porsche 906-osba nem a 210 lóerős technikát, hanem egy nyolchengeres motort szerelt – ennek főként a hegyi versenyeken volt igazán jelentősége.

Ismeretlen legenda a 60-as évekből, ami ma is sokat ér 25

Fotó: RM Sotheby’s

A képeken látható Porschét 1966-ban adták át, de már az első évében megnyerte a hegyi Európa-bajnokságot, a 14-ből 10 futamon elsőként végezve. Ezután még éveken át versenyeztek vele, egészen 1973-ig, amikor több 80 futam és számos kategóriagyőzelem után nyugdíjaztatták. Ilyen pedigrével a 906-127-es alvázszámú darab volt a típus legsikeresebbje. A 21. század elején három évet szántak a restaurálására, majd 2009-ben a daytonai Rennsport Reunionon és az Amelia Island-i Concours d’Elegenace-n is győzött.

Ismeretlen legenda a 60-as évekből, ami ma is sokat ér 26

Fotó: RM Sotheby’s

Igaz, a 906 Carrera 6 motorját lecserélték 2,3 literes, de szintén hathengeres hajtásláncra, azonban az RM Sotheby’s árverésén a 228 lóerős, 239 Nm-es forgatónyomatékú blokk helyett az eredetivel került kalapács alá. A múlt hét pénteki, vagyis március 1-jei licit a várakozásoknak megfelelő eredményt hozott, így leendő gazdája 2,205 millió dollárt, átszámítva 801,8 millió forintot ajánlva csapott le rá.