A 2024-es Budapest-Bamakóra 365 csapat, összesen 1102 fő nevezett, ami minden eddiginél több. Immár tizenötödik alkalommal rendezték meg a világ legnagyobb amatőr raliját. A rajt január 26-án volt a Budaörsi repülőtérről, ahonnan a mezőny 8276 kilométeres túrának indul neki. Három nap alatt kellett eljutniuk az indulóknak Budapestről a marokkói Fezbe, ez volt az első szakasz, összesen 3539 kilométer, de a futam igazán érdekes része csak innen indult. Gondolhatnánk, hogy Európa könnyű terep, de már ekkor többeknek javítaniuk kellett a járművüket.

Marokkón keresztül az Atlasz-hegység tartogatott fagyos, havas szakaszokat, de hőség is várt az autósokra, motorosokra. Majd Mauritánián és Szenegálon keresztül jutottak el Guineba és a verseny célállomására, Sierra Leonébe. Nemcsak a homoksivatag adta fel egyeseknek a leckét, de volt olyan csapat amely majdnem minden nap mások autóit javította.

A célvonalnál az afrikai állam turisztikai miniszter helyettese fogadta a Budapest-Bamako mezőnyét és mindenkinek személyesen adta át a cél oklevelét. “Idén az indulók sokkal felkészültebbek és hősiesebbek voltak, mint az elmúlt években. Csak a csapatok 10 százaléka adta fel a futamot menetközben” – mondta Szabó Gál András a rally alpítója.

A versenyt az idén is, akárcsak az elmúlt években, a Köröscsapat nevű off-road navigációs legénység nyerte. Az orosházi Pásztor András és Kósa Zoltán komoly pontelőnnyel kerültek az élre és tartották vezető pozíciójukat végig. A futam nem időméréses, hanem navigációs pontverseny volt.

Így ért véget a a 2024-es Budapest-Bamako 1

A győztes csapat: Kósa Zoltán és Pásztor András

Furcsa járgányokban ezúttal sem volt hiány: volt két tűzoltó autó, Moszkvics, két Wartburg, Renault 4-es, Austin Mini és egy kombi Lada is. Ők is mind küzdelmesen, de sikeresen értek be a sierra leone-i célba. A mezőny 10 országon, a Szaharán és a szahel övezeten haladt át, míg leért a trópusi Sierra Leonébe.

A 2024-es Budapest Bamako egyik leghősiesebb története volt, hogy egy Lada Nivával Induló résztvevőt több ezer kilométeren keresztül vontatott egy másik versenyző, hogy miután a váltóhibás autó teljesítette a versenyt visszajusson Marokkóban, ahova időközben eljuttatták a szükséges alkatrészt. Erről is láthattok képet az alábbi galériában:

Így ért véget a a 2024-es Budapest-Bamako 2

A világ legnagyobb és legnépszerűbb amatőr rallyja 2026-ban újra rajtol!

A Budapest-Bamakot a Vezess is támogatta, a rajtnál is ott voltunk a budaörsi reptéren, amelyről élő bejelentkezés készült. Nézd meg az indulók járműveit az alábbi videón: