Minden Ferrari különleges, de az Enzo ikonikus, kiemelkedő darabja a maranellói gyártó történelmének. Egy igazi modern klasszikus, amit már most csillagászati áron adnak-vesznek, a keveset futott példányokért 1,5 milliárd forintot is adnak a vevők.
Éppen ezért a legtöbb darabbal hímes tojásként bánnak, de néha így is előfordul, hogy valakit elkap a hév, és rosszkor, rossz helyen engedi szabadjára a V12-es motorban rejlő erőt. Most München környékén történt meg a baj, az A99-es autópályán, kedden. A müncheni rendőrség jelentése szerint egyszerűen elvesztette a sofőr az uralmat a Ferrari felett, és a szalagkorlátnak csapta az értékes gépet. Más autóval nem ütközött, de a Ferrari Enzo orra már nem a gyári állapotot tükrözi, egyes darabjait az esettől 200 méterre találták meg.
Pont ezek a darabok okoztak sérülést, a baleset után három autóst kellett kórházba szállítani, egy vétlen áldozatot az Enzo elrepülő darabja talált el.
Arról nincs pontos információ, hogy az Enzo tulajdonosa vezette-e a járművet, de a Ferrari Chat fórumon terjedő pletyka szerint a közeli hivatalos müncheni Ferrari-kereskedés egyik szerelője vagy alkalmazottja ülhetett a volán mögött. A balesetről mindössze két képet osztott meg az interneten a müncheni rendőrség.
A legárulkodóbb fotón látszik a töréskár: az első lökhárító, a frontrész és a fényszórók teljesen leszakadtak az autóról, a vezetőoldali első kerék és a felfüggesztés alkatrészei pedig súlyosan megrongálódtak. Nehéz megállapítani, hogy az autó leglényegesebb alkatrésze, a szénszálas monocoque is megsérült-e.
Ferrari Enzo – a nyers vezetési élmény modern legendája
Az F40 és az F50 utódjaként a Ferrari Forma-1-es technológiájához legközelebb eső modellt jelentette az Enzo. A 2000-es évek elején ez volt a maranellói gyártó abszolút csúcsmodellje, melyet 400 darabos szériában állítottak elő.
Az Enzo szíve egy 6.0 literes, szívó V12-es erőforrás, amely nem kevesebb mint 651 LE (478 kW) maximális teljesítményt ad le 7800-as fordulatszámnál. Csúcsnyomatéka 657 Nm 5500-as fordulaton. A harsonaként trombitáló olasz remekmű 0-ról 100-ra 3,14 másodperc alatt lövi ki az Enzót, a végsebesség pedig elérte az elképesztő 355 km/órás tempót.
Érdekes, hogy az akkor extrémnek számító abroncsok mérete ma már nem kirívó: 245/35 ZR19 elöl és 345/35 ZR19 hátul.
Bár a kár súlyos, az autó javítható, amennyiben valaki hajlandó kifizetni azt a hatalmas összeget, amibe egy ilyen egzotikus típus javítása kerül. Ez még befektetésként is megérheti: 2006-ban egy Enzo az Egyesült Államokban, nagy sebességgel elszenvedett baleset után kettészakadt, de évekkel később megjavították, és körülbelül 1,75 millió dollárért adták el egy árverésen.
2006-ban volt szerencsénk tesztelni a ritkaságot: