A Forma-1 1950 óta íródó történetének egyik legradikálisabb mérnöki alkotásaként tekintenek a Tyrrell P34-re: a hatkerekű F1-es autót az 1976-os és az 1977-es szezonban indították, és a kisebb-nagyobb tervezési hiányosságok ellenére nem vallott kudarcot a rendhagyó formatervezés. Annyira nem, hogy Jody Scheckter – aki 1979-ben már a Ferrarival lett világbajnok – megnyerte az 1976-os Svéd Nagydíjat, majd a konstruktőri pontversenyben a harmadik helyen végzett az istálló.

A képre kattintva galéria nyílik:

Szabad préda a Forma-1 legendás, hatkerekű autója 1

A két szezon alatt összesen tizennégy dobogós eredményt bezsebelő P34-ből Scheckter birtokában van egy egyedi darab, ami május végén, az RM Sotheby’s monacói árverésén kerül majd kalapács alá – bár nem replikáról van szó, érdemes megemlíteni, hogy nem ezzel a Tyrrell-lel versenyeztek a Forma-1-ben. A képeken látható autót 2008-ban, tehát több mint 30 évvel később, viszont eredeti alkatrészekből rakták össze; a mai napig alkalmas arra, hogy történelmi versenyeken vegyen részt.

Szabad préda a Forma-1 legendás, hatkerekű autója 25

Fotó: RM Sotheby’s

Szabad préda a Forma-1 legendás, hatkerekű autója 26

Fotó: RM Sotheby’s

Kiváló állapotban van, akárcsak a 3,0 literes V8-as Ford-Cosworth DFV-motor, mely a több mint 480 lóerős teljesítményével komoly löketet ad a körülbelül 600 kilogrammos karosszériának. A dél-afrikai versenyző gyűjteményéből származó „utángyártott” Tyrrell az előzetes becslések szerint 450–650 ezer euró közötti összegért cserélhet gazdát, ami a mostani árfolyam szerint 178–257 millió forintnak felel meg.