Az USS John F. Kennedy (CNV-79) 2019 óta szeli a világ óceánjait, és ez a repülőgép-hordozó lesz a legmodernebb, legnagyobb hajó az Amerikai Haditengerészetnél, amint 2025-ben szolgálatba áll. Egy ekkora úszó katonai létesítménynél alaposan tesztelnek mindent, többek között a legújabb, gőzhajtás helyett elektromágneses elven működő indítóberendezést (EMALS), köznyelven katapultot.
Az elektromágneses katapult a várakozások szerint nagyobb energiával, hatékonyabban tudja gyorsítani a repülőgépeket, üzemben tartása könnyebb, problémamentesebb, az általa elérhető gyorsulás simább és biztonságosabb.
A rendszert már tesztelték élesben az USS Gerald R. Ford (CVN 78) fedélzetén F/A-18F Superhornet típusú vadászgépekkel, de a kalibrálás minden új telepítésnél fontos, így a Kennedy esetén is mindent lépést betartva tökéletesítik a rendszer beállításait. Ennek látványos része a repülőket szimuláló, autószerű, guruló tárgyak tengerbe lövése.
A próba során az építő hat különböző konstrukciót próbál eltérő méretű, és tömegű „repülőgépet” lőnek ki. Ezzel szimulálják a könnyebb repülőgépek, valamint az üzemanyaggal, fegyverekkel megrakott gépek indítását. A felvételek alapján a rendszer jól szerepelt, a 3,5 tonnás tesztsúlyt bő 250-280 méterre lőtte ki az EMALS, olyan sebességgel, hogy az még kacsázott is a víz felszínén.