Bő húsz éve még más szelek fújtak az autóiparban. Akkoriban még léteztek szedánok, sőt komoly piaca volt a prémiumszegmens négyajtósainak, egészen a luxuskategóriáig. Ezért 2002-ben, amikor a Lincoln Continental tanulmányát bemutatták a Los Angeles-i autószalonon V12-es motorral, akkor a gyártás lehetősége abszolút reálisnak látszott.
A Lincoln ezzel a tervvel a márka jövőjét, a formanyelvet mutatta be, ami még ma is tetszetősnek hat. Múltba tekintő sziluett a hetvenes éveket idéző krómdíszekkel, hűtőráccsal, öngyilkos ajtóval, de mégis modern, letisztult egységet alkotott a Continental Concept.
Még ma is méretesnek hatnak 22 colos kerekei, belül pedig tényleg a jövőt jósolta meg, mivel analóg műszerek helyett ez a koncepció már 2002-ben digitális kijelzőket, képernyőket kapott. Orrában egy V12-est találhattunk, amit a Fordhoz tartozó Aston Martintól szereztek be, a gigantikus hatliteres erőforrás 414 lóerőre volt képes.
Az elképzelés szerint ezt az erőt a hátsó tengelyre egy hatsebességes, automata váltón keresztül juttatták el. Így teljesítményből sem lett volna hiány a luxus mellett.
A modell viszont nem került gyártásba, jött a SUV-láz, a kategória pedig egyre kevesebb eladással kecsegtetett, így a nagy szedán tervei fiókban maradtak. A megépített tanulmány pedig ritka kivételként nem múzeumba vagy a zúzdába került, hanem árverésre, az RM Sotheby’s aukcióján 2010-ben 56 000 dollárért adták el, 2014-ben pedig már csak 27 500 dollárt ért a ritkaság. Jelenleg a Klairmont Kollections autós múzeumban lehet megcsodálni Chicagóban, az Egyesült Államokban.