Ralph Gilles jelenleg a 14 márkát tömörítő Stellantis vezető formatervezője, akinek például a jövő Lancia modelljeinek megjelenéséhez is nevét kell adnia. Igazi autórajongó, akinek van honnan inspirációt merítenie, és első kézből tudja, milyen egy igazi Lancia, hiszen 2018-ban vásárolt magának egy Lancia Delta Integrale Evo 1-est.
Egy olyan példányt, ami még ma is hűen őrzi az olaszok szenvedélyes elképzelését az autózásról. Ezt a példányt Japánból szállították az Egyesült Államokba, ahol némi tuninggal tették ütőképesebbé: a 2,0 literes turbómotor Colombo & Bariani vezérműtengelyeket kapott, Walkers Garage leömlővel, valamint átprogramozták a vezérlőelektronikát is. Gyárilag 210 lóerős lenne, de ezekkel a módosításokkal biztosan többet tud.
2024-re pedig úgy tűnik, eleget nézte, hajtotta ezt a legendás típust, mivel most újra eladó a gép, a Bring a Trailer oldalán. Állapota hibátlan, a fotók pedig gyönyörűek, a Rosso Monza fényezés csodásan csillog, bármelyik márka brosúrájában elférnének, talán nem véletlen, a tulajdonosnak biztosan van autóiparban dolgozó fotós ismerőse.
Az autó állapota egyébként közelít a tökéleteshez, jár hozzá minden gyári dokumentum, a futásteljesítménye pedig 101 ezer kilométer.
A Lancia Deltát Giorgetto Giugiaro tervezte, és azzal a céllal készült, hogy egy elsőkerék-hajtású, családi autó legyen a palettán a Beta alatt. Ezt a célt teljesítette, de közben erre a modellre épültek a korai kilencvenes évek legemlékezetesebb ötajtós sportos olasz típusai.
A Delta első Evoluzione változata azt követően jelent meg 1991-ben, hogy a 16 szelepes modellel negyedik világbajnoki címét is megszerezte a márka a WRC-ben. 1993-ban egy erősebb Evo II változat követte. Ez bizonyult az utolsó modellnek, mivel a Lancia hamarosan kivonult a rali-világbajnokságról. Ezt követően a Delták már sosem érték el a nagy elődök legendás sportosságát, a Delta nevet 2014-ben kivezették, bár a Lancia most egy elektromos Delta bemutatását tervezi 2028-ra.