A Rolls-Royce messze az egyik legdrágább új szériagyártású autó, amit megkaphatunk ma a piacon. 100-160 millió forintot könnyedén kiadhatunk egy Rolls-Royce modellre, de használtan sem olcsóbbak. A Cargurus.com szerint egy átlagos Rolls-Royce Wraith nagyjából 60-70 millió forintba kerül.
Ez pedig csak az első lépés, az autó javítása, a hétköznapi karbantartás szintén a legmagasabb szintet képviseli. Persze ha találunk olyan autószerelőt, akire rábízhatjuk a használt luxusautót, akkor az olajcsere például nem kerül többe, mint a hasonló V12-es motorral szerelt egyéb típusok esetén. A húzós tételt inkább a gyári alkatrészek jelentik, amelyekért komoly pénzt kér el a gyártó.
Azonban van egy kiskapu, amit a Justrolledintheshop subredditen Fixitsteven felhasználó mutatott meg. A műhelybe érkező Rolls-Royce Wraith kupé egy teljesen átlagos alkatrésze adta meg magát, a kormány mögött található bajuszkapcsolók elektronikája hibásodott meg.
A gyári ehhez a típushoz 2500 dollárba került volna, vagyis 900 ezer forintba, ami egy ilyen hétköznapi darabért még az Egyesült Államokban is húzós. Ezért a szerelő gondolkodni kezdett, és rájött, hogy a Rolls-Royce a 32 lakkréteg, az illatos marhabőr és valódi fadekorációk alatt csak egy BMW.
Ezért fogta a BMW 650i kormányoszlopának azonos alkatrészét (ami 60 ezer forint), és kiszerelve megállapította, hogy az utolsó forrasztásig teljesen azonos darabokról van szó. Innen már csak a beépítés feladata volt hátra, a BMW-ből származó alkatrész természetesen tette a dolgát.
A Wraith varázsát mi is átélhettük, részletes teszt a típusról itt: