NATO-tagországok európai útjait járva belefuthatunk autós szemmel nehezen értelmezhető közlekedési táblákba. Ezeket keresve hiába forgatjuk a KRESZ-könyveket, táblázatokat, nem fogjuk megtalálni egyiket sem. 

Ennek oka, hogy ezek a táblák nem nekünk mezei autósoknak szólnak, hanem a hadsereg sofőrjeinek. Ezek ugyanis a katonai teherbírási osztályozás (angolul: Military Load Classification, rövidítve: MLC) vagy MLC-osztályozás kihelyezett táblái. 

Egy hadsereg működését nézve elengedhetetlen tudni, melyik hídon milyen járművek haladhatnak át, ezért a NATO-gépjárműveket súly szerint osztályozzák, ezen kívül a jármű tengelytávolságát, szélességét és magasságát, súlyának eloszlását, illetve sebességét veszik figyelembe az osztályozásnál.

Ezt jelenti az ismeretlen sárga közlekedési tábla lánctalpassal 1

Fotó: Cookie Nguyen / Wikimedia.commons

Az osztályozás alapján a hídak teherbírását figyelembe véve, a korlátolt terhelhetőségű utak és hidak esetében táblákkal jelzik, hogy azokon mely MLC-osztályú járművek közlekedhetnek.

A hidegháború alatt a NATO előírásai szerint a hidak előtt kör alakú, sárga táblákat helyeztek ki. Ezek a táblák jelezték az adott híd terhelhetőségét MLC-osztályok szerint. A táblázás során megkülönböztettek kerekes és lánctalpas járműveket, valamint különbséget tettek aszerint, hogy a hídon egy vagy mindkét irányban lehetséges-e az áthaladás. Az egyirányú közlekedésben előírás szerint az egyes járművek között legalább 30 méter távolságot kell tartani.