Az Audi stratégiát vált a típuselnevezések terén, a nehezen érthető, és sokak számára zavarba ejtő számozás kivezetésével. 2017-ben hozták be a jelenlegi rendszert, ami már akkor sokakban kérdéseket vetett fel. Akkor ugyanis a hibridek, elektromos modellek megjelenése miatt a lökettérfogatot feltűntetni nem tűnt hasznosnak, így elmaradtak az 1.9 TDI feliratok, helyüket egy kétszámjegyű számmal váltották ki.
A 81 és 96 kW teljesítményű (110 és 130 LE) autókon 30-as szám szerepelt, de innen volt egy nagy ugrás és a 169 és 185 kW teljesítményű (230 és 251 LE) kocsik farán a 45-ös szám került, de volt 50-es, de volt például 70 TFSI benzines is 571 lóerővel.
Ezeket a számokat radírozzák le szép lassan, a Q8 e-tron esetén már nem jelentek meg számok a csomagtérfedélen, ahogy a Q6 e-tron SUV esetén sem.
Florian Hauser, az Audi elektromos járművekért felelős értékesítési és termékmarketing-vezetője az Auto Expressnek elmondta, hogy a márka számára a jövőben nagy hangsúlyt fektet arra, hogy megkönnyítse a vásárlók dolgát. „Amikor az egyszerűségről beszélünk, akkor nem csupán az opciókról és a konfigurációs folyamatról beszélünk (a régebbi Audi modellekkel ellentétben a Q6-oshoz limitált számú opciós csomag közül lehet választani), hanem valóban arra gondolunk, hogy a Q6-oshoz olyan kevesebb opcióból álló hajtásláncot kínáljunk ami megfelel a vevői igényeknek.
Kevesebb teljesítményszint lesz ezentúl, így az elnevezés is egyszerűsödhet: a hajtott tengelyek száma alapján lehet mezei Q6-ról, vagy Q6 Quattro-ról beszélni. Ha pedig nagy teljesítményű modellről van szó, akkor jön az S betű a névbe, vagyis az SQ6 jelölés.
Míg a vállalat megerősítette, hogy a villanyautók esetén jövőben elhagyják a számozási stratégiát, a jelölések a belsőégésű autók csomagtérfedeléről is eltűnnek – bár még az nincs eldöntve, hogy eltűnik-e a jelölés a digitális konfigurációs oldalakról is.