Luigi Colani (1928-2019) megkerülhetetlen alakja a XX. század formatervezésének. Elképzelései megvalósítása során nem kötött semmilyen kompromisszumot, és minden alkotásán érződik a mester kéznyoma. Német nemzetiségű, de leginkább világpolgárnak mondható Colani, aki a poharak, fényképezőgép, bútorok, kamionok mellett többek között tervezett Forma-1-es autót, hiperalacsony fogyasztásúCV2-es Citroënt, valamint a – sokak szerint – valaha volt legrútabb Ferrarit. 

Sokak szerint ez a valaha volt legrondább Trabant 1

F1-es motorhome terveivel 2004-ben (Fotó: Jun Sato/WireImage)

Igen termékeny alkotó volt, élete során még a legendás Trabant 601-est sem hagyta ki. A keletnémet motorizáció ikonikus tömegmodelljének olyan új arcot rajzolt, amilyet más nem mert volna. Gyakorlatilag teljesen eltörölte a két kereklámpás, könnyen felismerhető, abszolút Trabantra jellemző frontrészt, hogy az organikus, modern, és az autó szellemiségétől, többi elemétől idegen Colani-féle dizájn kerüljön a helyére.

2001-ben a Spiegel számára adott interjút erről a projektről: „Ez közel állt a szívemhez” – mondta állítólag a motivációjáról. Az ívelt sárvédőkkel, alacsonyan szerelt fényszórókkal és kerek szélvédővel ellátott aerodinamikailag optimalizált első résznek köszönhetően az egykori NDK-s autó „még a következő évszázadban is releváns lesz”. 

Sokak szerint ez a valaha volt legrondább Trabant 2

Colani mester és alkotása. (fotó: Colani.org)

Ezt a szettet piacra is dobta, akkoriban igen komoly összegért 1023 euróért (mai árfolyamon nagyjából 6-650 ezer forint) lehetett hozzájutni a kiegészítő készlethez. A különös új frontrészt a Lipcse melletti Markkleebergben található műhelyben építették meg, és még mai napig bukkannak fel eladó darabok az online piactereken.

A korabeli hírek szerint a megrendelő japán eredetű motort is kérhetett a furcsa Trabantba, amely nagyobb teljesítményt biztosított az autónak, és egyben csökkentette a fogyasztást is.