A kétezres évek elején még nem volt szitokszó a V12-es benzinmotor, sőt a királykategória elképzelhetetlen lett volna ilyen motorok nélkül. Legyen szó a luxuskategóriáról vagy sportos kupékról, a kínálat tetején ott találtuk a V12-es motort még az Audi–BMW–Mercedes-trión kívül is. 

Ebbe a klubba akart csatlakozni a Peugeot, amikor megtervezték a 907-est, amivel az akkor nagyon progresszívnek szánt formanyelvet, a hatalmas, cetszájszerű hűtőrácsot vezették be a nagyközönségnek 2004-ben a Párizsi Autószalonon. 

Elgurult a gyógyszer a Peugeot-nál ezzel a kocsival 1

A kupé hossza 437 centi, szélessége 188, magassága 121 centiméter. A koncepcióautó tengelytávolsága 2,5 méter. Az üresen 1400 kilós autó vázát egy szénszálas monocoque adja, akár a pálya-versenyautókban. A futómű elöl-hátul kettős keresztlengőkaros kerékfelfüggesztést kapott. Motorja két háromliteres V6-os házasításából született, így hat literrel és 12 hengerrel rendelkezik. A Peugeot korabeli sajtóanyaga szerint 500 lóerő leadására volt képes az egyetlen példányban megépített autó, aminek végsebessége 300 km/óra felett alakult, és négy másodperc alatt érte el a 100 km/órát. 

Elgurult a gyógyszer a Peugeot-nál ezzel a kocsival 2

Egy ilyen autót a lóerők mellett a stílus visz a hátán, és hát ez a fizimiska már akkor sem volt túl szép, korunk tiszta, éles vonalakkal rajzolt, agresszív, szálkás Peugeot modelljei mellett pedig kicsit ilyen, mint a felszínre hozott mélytengeri hal szottyadt testtel, furcsa szájjal, és gúvadó szemekkel. 

Elgurult a gyógyszer a Peugeot-nál ezzel a kocsival 3

Nem sajnáljuk, hogy ez a formai korszak véget ért a francia márkánál

Persze próbálkoztak a formaterv készítői, a V12-es motor hengerenkénti szívótorkait plexi alatt mutatták meg a nagyvilágnak, ahogy azt klasszikus Ferrarik esetén is láttuk már. Belül mindent finom bőr borított, a műszerfal pedig már akkor kijelzőkkel rendelkezett, jövőbe mutató módon a klímát is képernyőről kellett vezérelni.

Elgurult a gyógyszer a Peugeot-nál ezzel a kocsival 4

A vad ötletből végül nem lett semmi, ezt a Peugeot természetesen nem gondolta komolyan, akkoriban még tényleg a városi kisautókra épült a célközönség, és senki sem vett volna a Ferrari mellé egy olyan méregdrága sportkupét, ami leginkább a 206-osra hasonlít. 

Elgurult a gyógyszer a Peugeot-nál ezzel a kocsival 5