Szép volt, jó volt, de ennyi volt. Még ha a tervezettnél később is, az Audi búcsút intett karakteres szuperautójának: az R8 utolsó példánya a múlt héten készült el Németországban. Az eredeti tervek szerint 2023 végén zárták volna le a típus történetét, de a bejelentés hatására annyi megrendelés érkezett, hogy kapott még néhány hónap haladékot a sportkupé.
Kereskedelmi forgalomban azonban hiába keressük, ugyanis a négygyűrűs márka ingolstadti múzeumában fogják kiállítani az utolsó R8-at, amiről képek kíséretében a Top Gear számolt be. A látogatók egy V10 Performance képében csodálhatják és sirathatják meg a típust, ami a zárszóhoz a rikító Vegas Yellow-árnyalatot kapta, mely hasonlít a képeken látható Audi színéhez.
Az 5,2 literes benzines szívómotor 620 lóerőre képes, ami mellé 580 Nm-es forgatónyomaték párosul. A középmotoros, összkerékhajtású sportkocsi 0-ról 100-ra 3,1 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 331 km/óra.
2006-ban debütált az Audi R8, a második generációját 2015-től gyártották. Széles palettával rendelkezett, mind kabrió-, mind pedig kupékivitelben: az utolsó löketet 2022 októberében kapta az R8 kupéváltozata, ami egy V10-es motorral szerelt GT-autót takart. Az Audi eladási adatait tekintve sosem szaggatta szét az Excel-táblázatot a típus: ezt leginkább a borsos ára magyarázta, de a sportszegmensben így is az R8-at tekintették a zászlóshajónak.
Az utóbbi években azonban egyre kisebb igény mutatkozott iránta. Miközben a legeredményesebb évében, 2008-ban még több mint ötezer darab talált gazdára, addig 2019-ben 1944-et, 2022-ben pedig már csak 1068-at vásároltak belőle. Az utolsó év hozott még némi javulást, de az 1591 darab is az elmúlt 17 év második legrosszabb éves értékének számít.
Jelen állás szerint utódja sem lesz az R8-nak, de ha mégis lesz, több mint valószínű, hogy tisztán elektromos hajtással fog megjelenni az Audi kínálatában, mivel a németek 2026 után már csak elektromos autót fognak gyártani.