A tereprali csúcsának átéléséhez kell egy félmillió dolláros Trophy Truck, komplett szerelőbrigáddal, konténernyi pótalkatrésszel, és hektoliternyi üzemanyaggal. Kevesen engedhetik meg maguknak, de a kaliforniai CXC Simulations alkotásával az egy fokkal kevésbé gazdagok a lehető legközelebb juthatnak az élményhez.

Ehhez pedig a nappalit sem kell elhagyniuk, igaz, ennek a gépnek nem elég egy kitakarított sarok a szekrénysor végében: az általuk épített szimulátor különlegessége, hogy egy teljes karosszériát foglal magába, nem csak a vezetőülést. Ez mozog egyben a profi hidraulika segítségével, ami nemcsak billenti a szerkezetet, de emelni és ejteni is tudja, ami az ilyen terepversenyek sava-borsa. 

Ezzel szimulálja az akár egyméteres elmozdulásokat bármilyen irányban, a csúszást, ugratást a lehető legélethűbb módon adja vissza. A sofőr pedig VR-szemüvegben 360 fokos látványt kap, ránézésre ez már profi versenyszimulátorként is megállja a helyét, de szórakozásnak sem utolsó. 

„Nemrég fejlesztettünk ki egy hasonló terméket egy kereskedelmi partner számára, és nagy érdeklődést kaptunk a teljes méretű teherautó-szimulátor iránt érdeklődő ügyfelektől” – mondta Chris Considine, a CXC Simulations alapítója és vezérigazgatója. „Ehhez az új fejlesztéshez visszatértünk a tervezőasztalhoz, és egy olyan alvázat alkottunk meg, amely jobban megfelel szimulátornak, és a konstrukció többi részén is fejlesztéseket hajtottunk végre. Egyszerűen nincs még egy ilyen szimulátor ma a piacon – a Motion Pro Truck egy kulcsrakész, megrendelésre kész termék.”

Trophy Truck

A terepralizás leglátványosabb ága – szerintem – a hátsókerék-hajtású amerikai pick-up-szörnyekkel vívott sivatagi ugrándozás, a hátul hosszlengőkaros Trophy Truck géposztály elképesztő rugóútjaival. A műfaj királya – legalábbis a YouTube közönsége számára – „Ballistic” BJ Baldwin, az ő stábjától jönnek a Recoil-sorozat videói: