Minden idők egyik legjobb 911-eseként emlékezhetünk vissza a Porsche 911 Carrera RS 2.7-re, amivel még az FIA Grand Touring 3-as csoportjában is lehetett versenyezni. Csak azért készült belőle utcai változat, hogy megfeleljen a homologizációs követelményeknek a típus, de annyira sikeresnek bizonyult, hogy az eredetileg tervezett 500 helyett 1580 darab hagyta el a stuttgartiak futószalagját.
Ezek tudatában aligha okoz meglepetést, hogy több mint 50 év távlatában mennyire kapósak a jó, pláne újszerű állapotú példányok, amit egy, az Egyesült Államokban felbukkant darab is igazol. A Porsche hivatalos oldalán hirdettek meg egy 1972-es évjáratú 911 Carrera RS 2.7-et, amiért a San Franciscó-i vevő nem kevesebbet kér, mint 995 995 dollárt, ami a mostani árfolyamon több mint 365 millió forintnak felel meg.
Az olívaárnyalatú 911-es múltjáról sokat nem tudunk, legalábbis ami a tulajdonosokat illeti, egyébként nincs ok aggodalomra, a teljes szerviztörténetből ugyanis kiderült, hogy az évtizedek során rendszeresen karbantartották az autót.
A képre kattintva galéria nyílik:
Csakúgy, mint a többi korabeli RS példányt, a Porsche 2,7 literes, hathengeres motorja hajtja, mely 6300-as fordulaton 210 lóerőt ad le, a maximális, 255 Nm-es nyomaték pedig 5100-es fordulatszám mellett érzékelteti a hatását. Bár ez gyengébb napjaink 911-eséhez viszonyítva, a maga korában ez volt a leggyorsabb utcai autó Németországban. Ebben az is közrejátszik, hogy mindössze 960 kilogrammot nyom, így 5,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, de akár egészen 245 km/óráig is felkúszik a mérőóra mutatója.
Jellegzetes vonásait, mint amilyen a kacsafarok-légterelő vagy éppen a szélesített Fuchs felnik, makulátlan formában megőrizte az autó, de ugyanez a beltérről is elmondható, amire magyarázatot ad, hogy még tízezer kilométert sem autóztak vele. Az pedig, hogy az éves átlag a 20 kilométert sem érte el, még érdekesebben hangzik, mint az, hogy milyen üzemanyagtartályt, felniket vagy gumikat adnak egy több száz millió forintos autóhoz. Csak egy kérdés maradt: miért?