Több alkalommal panaszkodtak már friss Tesla-tulajdonosok amiatt, hogy az utolsó körös minőség-ellenőrzés sok esetben rájuk hárul. Leszakadó lökhárítók, kézben maradó kormány, fényezésben, összeszerelésben tapasztalható pontatlanságok miatt születtek elégedetlenkedő bejegyzések.
Hibák persze minden gyártónál előfordulnak, de a Tesla esetén több az ilyen látványos, és elvileg gyártás közben elkapható hibajelenség. Most a Cybertruck került rivaldafénybe egy ilyen eset miatt, Thomas Remo Youtube-videós egy vlogban akarta megosztani követőivel az élményt, amit az első kilométerek jelentenek egy ilyen érdekes jármű volánja mögött.
A futurisztikus formájú elektromos pick-up egyi technikai érdekessége a streer-by-wire kormányzás, ami egy teljesen elektronikusan vezérelt kormányművet jelent, ahol nincs fizikai kapcsolat a kerekek és a volán között.
Ezzel a rendszerrel a Toyota is próbálkozik, 2023-ra már elvileg szériában kapható lett volna a megoldás az elektromos bZ4X esetén, azonban a bevezetés mégsem történt meg, a debütálást eltolták 2024 végére. Ennek nyilván nyomós oka van, még tesztelni, fejleszteni kell a rendszert, és nem akarnak kiforratlan technikát sorozatgyártásba állítani.
A Teslánál viszont már dübörög a digitális kormányzás alkalmazása, ami nem zajlik hibák nélkül. Remo autója egy kritikus kormányzási hiba miatt villantott vörös hibajelzést. A friss tulaj nem fordult vissza, inkább reménykedett, hogy a hiba magától gyógyul. Tévedett, az újraindítás sem hozott eredményt, a hiba újra előjött, és csak pár km/órás tempóval engedte haladni a rendszer.
71 kilométer alatt ötször jött elő nála a hibaüzenet, amit mindig újraindítással tüntetett el rövid időre. Végül a Cybertruck nem hagyott több lehetőséget, és teljesen megállt, tréler szállította egy Tesla-szervizbe. A műhelyben végül megállapították, hogy csupán egy alacsony feszültségű csatlakozó ment tönkre, amit ingyen cserélve orvosolták a problémát.