A világ egyik legjobb autós megmérettetése a sebességrekorderek éves bulija, amit Bonneville mellett egy pleisztocén korból származó tó kiszáradt medrében tartanak az Amerikai Egyesült Államokban, Utah államban. 

Zúzdába küldi rekorder Priusát a Toyota 1

Itt általában kihegyezett benzinmotorok röfögnek a végtelen pusztába, az első hibrid csupán 2004-ben érkezett a versenybe, addig kategória sem volt ilyen autókra. A Toyota akkor úgy gondolta, itt az idő egy hibriddel is sebességrekordot futni, ezért egy majdnem széria második generációs Priusszal vágtak neki a síkságnak. 

Húsz évvel ezelőtt ez a Prius 130.794 mérföld/órát (210 km/óra) ért el. Lehet, hogy ezzel a rekordok között nincs már helye, de a történelemkönyvekben megérdemel egy fejezetet. A történetet felfedező Japanese Nostalgic Car szerint viszont az USA Toyota múzeumában nem gondolják így, mivel egy Dallas melletti bontóban fedezték fel a rekorder autót. A Prius kikerült a múzeumból, és most a présgépre vár egy 1978-as Toyota Cressida társaságában. 

Zúzdába küldi rekorder Priusát a Toyota 3

A gyári végsebessége a Toyota Prius (XW20) második generációjának 108 mérföld/óra (170 km/óra). Az autót felkészítő dr. Shigeyuki Hori csapatával ezen növelt apró módosításokkal. A benzinmotorhoz nem nyúltak, csak az elektromos komponenseket tuningolták, megnövelték a villanymotor fordulatszámát, és a feszültségét 500-ról 550 voltra. 

Változtattak a végáttételen is, ami elengedhetetlen volt a rekordhoz: 4.32:1-ról 3.2:1-re változott az arány, valamint leültették az egész karosszériát, és beszerelték a kötelező biztonsági felszereléseket, bukócsöveket. 

Zúzdába küldi rekorder Priusát a Toyota 4

Ma már nem akkora durranás egy hibriddel elérni a 210 km/órát, sőt. 2004-ben viszont ez még rekord volt, és mutatja, mennyit haladt előre a Toyota azóta a házon belül fejlesztett HSD-hibrid hajtással, generációról generációra.