A villanyautózás problémái között már nem a hatótáv a legégetőbb, sok autó képes 4-500 kilométert megtenni egy töltéssel, ami hosszabb utakhoz is bőven elég lehet. Sokkal komolyabb gond, hogy a legfejlettebb villámtöltőkkel is legalább fél óra a 20 százalékról 80 százalékig történő töltés, amivel jó ha 150-200 megtehető kilométert nyerünk (típustól, teljesítménytől, akkumulátortól függően).

Ezen a téren hozhat komoly változást a Geely kínai prémium villanyautó-márkájánál a Zeekr 01-es típusban elsőként bevetett 95 kWh-s  CATL Shenxing akkumulátor.

Itt az áttörés? Ez a kínai villanyautó tényleg villámgyorsan tölt 2

Ennek speciális, gyors töltésre optimalizált celláit 10%-ról 80%-ra mindössze 11 perc és 28 másodperc alatt sikerült feltölteni. Ez a kínai CLTC szabvány szerint 473 km hatótávot jelent, amivel azért épp tovább lehet indulni egy pár perces nyújtózás, vagy gyors kávé után. 

Persze ehhez kellett combos  töltőoszlop is: a Zeekr 600 kW teljesítmény leadására képes V3-as ultratöltője adta az energiát, amelyről az autó 546,4 kW-ot tudott levenni maximálisan, és csak a töltés végére esett le az érték a 250 kW-os tartományba, ami még mindig brutálisan magas. A BMW iX2-es például maximum 135 kW-ot tud felvenni, ha minden körülmény megfelelő. 

Egyelőre csak a modell 4WD We változata kapja meg ezt a típusú lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátort,  a többi típusba a CATL 100 kWh-s Qilin akkumulátora kerül majd.