A kőműves visszamondta a betonozást és 200 négyzetmétert le kéne nyomni, szóval mi ez, ha nem vészhelyzet? Emberünk fel is hívta a hazai segélyhívót, hogy kihívja a rendőröket betonozni, hiszen rá van írva az autóra is, hogy „Szolgálunk és védünk”. Mi ez, ha nem szolgáltatás?
A 112 hívószámot és az operátorokat soha ne terheld ilyen hívásokkal, hiszen lehet, hogy a te poénod – vagy hülyeséged – miatt valaki nem jut időben segítséghez!
Ha valaki a segélyhívóhoz fordul egy baleset kapcsán, jó eséllyel stresszhelyzetben van, ilyenkor a legalapvetőbb kérdésekre sem könnyű válaszolni. Ezért összegyűjtöttük, mit fog kérdezni az operátor, hogy ne érjen váratlanul a helyzet, ha épp bejelentést teszel.
A 112-es segélyhívó tárcsázása után a Miskolci, illetve a Szombathelyi Hívásfogadó Központban veszik fel a telefont. Fontos, hogy a bejelentő gyorsan és a lehető legpontosabban válaszoljon a hívásfogadó kérdéseire. Ezekre a kérdésekre számíthatunk, ha a rendőrség hatáskörébe tartozó bejelentést teszünk:
- bejelentő neve, lakcíme;
- az esemény pontos helyszíne: lakott területen belül irányítószám, vármegye, település, utca, házszám, emelet, ajtó, kapucsengő; lakott területen kívül az út száma, az autópálya melyik oldala,
- osztott pályás út, kilométerszelvény, benzinkút, üzlet stb. – ami mellett elhaladtak – a könnyebb azonosíthatóság érdekében;
- a bejelentő visszahívható telefonszáma;
- a bejelentő tanú vagy sértett;
- történt-e személyi sérülés, ha igen, vélhetően milyen súlyos;
- ha gázolásról (vagy hasonló balesetről) van szó, az elkövető a helyszínen tartózkodik-e?